علت پیدا نکردن کار(بخش اول)

آیا تا به حال شده برای مدتی طولانی کار پیدا نکنید و از خودتان بپرسید چرا کار پیدا نمی‌کنم؟ می‌توان گفت دلیل کار پیدا نکردن شما شاید بدشانسی باشد، اما بعضی اوقات شانس در این مشکل دخیل نیست و شما در هنگام جستجوی شغلی خود مرتکب اشتباهاتی شده‌اید و یا به مواردی توجه نکرده‌اید که در تصمیم‌گیری مسئولان استخدام بسیار موثر هستند. با ما همراه باشید تا کار مناسبی پیدا کنید.

143

در این مقاله مهم‌ترین مواردی که در استخدام نشدن‌تان موثر خواهند بود را با یکدیگر بررسی خواهیم کرد. بنابراین اگر سوال چرا کار پیدا نمی‌کنم؟ ملکه ذهن شما شده است، مطالعه این مطلب را از دست ندهید.

شغل

صلاحیت مورنیاز جهت آن موقعیت کاری را ندارید

مطمئناً نیاز نیست که همه مهارت‌ها و صلاحیت‌های کاری لازم که در آگهی شغلی آمده است را داشته باشید، اما مطمئناً لازم است که از درصد بالایی از آن‌ها برخوردار باشید. بنابراین توصیه می‌شود تنها برای شغل‌هایی درخواست بفرستید که حداقل ۹۰درصد شرایط و صلاحیت‌های مورد نظر را داشته باشید (البته در نظر داشته باشید که در مشاغل تخصصی این اعداد می‌توانند پایین‌تر هم باشند).

اگر در قسمت شرح وظایف شغلی بین ۳ تا ۵ سال سابقه کار درخواست شده و شما ۲ سال و نیم سابقۀ کاری دارید، می‌توانید این میزان را کافی بدانید. اما اگر تنها ۶ ماه سابقه کار دارید، وقت خود را برای فرستادن درخواست برای چنین فرصت شغلی تلف نکنید. مطمئن باشید با ۶ ماه سابقه استخدام نخواهید شد.

قابلیت شما بیشتر از حد نیاز است

شاید به نظر غیرمنطقی برسد، اما بسیاری از کارفرمایان شما را به خاطر سابقه کاری زیاد یا مدرک تحصیلی بالا نمی‌پذیرند. به خاطر داشته باشید که کارفرمایان و استخدام‌کنندگان عموماً به دنبال فردی هستند که برای آن کار تلاش کرده و مدام پیشرفت کند. برای مثال اگر شما کارشناس ارشد بازاریابی باشید و برای شغلی مانند کار در مرکز تماس تلفنی درخواست داده باشید، کارفرما احتمالاً تصور می‌کند این کار برای شما کسل‌کننده خواهد بود و شما را استخدام نخواهد کرد.

همچنین بخوانید
برنامه ریزی برای زندگی بهتر

اگر تصور می‌کنید توانایی شما بسیار بالاتر از فرصت شغلی مورد نظر است، حتماً این موضوع را در بخش اول رزومه خود قید کرده و به کارفرما توضیح دهید که دلیل درخواست شما برای این شغل چیست. در غیر این صورت به احتمال بسیار بالا، کارفرما شما را استخدام نخواهد کرد.

درخواست چند عنوان شغلی در یک سازمان

فرض کنید شما برای موقعیت شغلی مورد نظرتان در یک شرکت درخواست می‌فرستید و از همه نظر هم شایسته این کار بوده و صلاحیت کافی برای انجام آن را دارید. اما اشتباه شما از لحظه‌ای شروع می‌شود که هر فرصت شغلی که این سازمان برای آن درخواست نیرو می‌کند، شما برای آن درخواست می‌فرستید. اگر اسم شما در میان متقاضیان همه بخش‌ها دیده شود، شانس شما برای استخدام پایین و پایین‌تر می‌آید.

سازمان‌ها اغلب به دنبال افرادی هستند که در کار خاص تخصص دارند و برای همان کار هم درخواست فرستاده‌اند. ارسال درخواست برای چند عنوان شغلی در یک سازمان، باعث می‌شود کارفرمایان تصور کنند شما تنها به دنبال پیدا کردن شغل هستید و نوع و عنوان شغلی برایتان اهمیت چندانی ندارد. بنابراین پس از استخدام هم از این شغل لذت نخواهید برد. بنابراین شاید این موضوع پاسخ سوال چرا کار پیدا نمی‌کنم؟ باشد.

مرتب و خوانا نبودن رزومه

در زندگی روزمره ما، اشتباهات تایپی مشکل مهمی به حساب نمی‌آیند. با این حال، وجود چنین اشتباهاتی در رزومه بحثی متفاوت است. وجود داشتن یا نداشتن اشتباه تایپی در رزومه ممکن است وضعیت شما را تغییر دهد. شاید باورش برایتان سخت باشد اما اینکه به مصاحبه دعوت شوید یا درخواست کار شما رد شود، ممکن است به یک اشتباه تایپی وابسته باشد.

همچنین بخوانید
تعریف موفقیت شغلی

بنابراین هیچ وقت رزومه‌ای که از نظر دیکته و دستور زبان بازخوانی و اصلاح نشده را برای درخواست شغلی ارسال نکنید. رزومه خود را برای یکی از دوستان خود که به دستور زبان و علایم سجاوندی مسلط است فرستاده تا آن را به دقت مورد بررسی قرار دهد.

قالب رزومه شما نیز بسیار اهمیت دارد. نیازی نیست که رزومه‌تان رنگارنگ و شلوغ باشد، رزومه‌ باید به راحتی قابل خواندن باشد. اگر رزومه شما مرتب و منظم نباشد و از قالب‌های درست پیروی نکرده باشد، ریسک انتخاب نشدن شما بالاتر می‌رود.

برای اطلاعات بیشتر به بخش دوم مراجعه کنید

لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/sm0jJ

ممکن است شما دوست داشته باشید بیشتر از نویسنده

نظرات