روش هایی برای موفقیت در استارتاپ و کسب و کار

نکاتی که باعث پیشرفت در کسب و کارهای کوچک و استارتاپ ها می شود

475

در حال حاضر دیگر پیشرفت کسب و کارهای کوچک و استارتاپ ها خیلی دشوار و وقت گیر نیست و همچنین به سرمایه و شرایط خاصی هم نیاز ندارد. شما می توانید در یک محیط کوچک و با تعداد کمی از کارمندان کسب و کار خود را آغاز کنید و به سرعت هرچه تمام تر نیز آن را گسترش دهید. در این مطلب با پروجیم همراه باشید تا روش هایی که باعث پیشرفت و موفقیت در کسب و کارهای کوچک و استارتاپ ها می شود را با شما در میان بگذاریم.

گسترش کسب و کارهای کوچک و استارتاپ ها

تعداد کسب و کارهای تک نفره حدوداً ۵۰ درصد از کل مشاغل دنیا را تشکیل می دهد که در طول ۱۰ سال آینده این آمار افزایش چشمگیری نیز خواهند داشت. همچنین مطابق این آمار تعداد کسب و کارها و بیزینس های چند نفره نیز در حدود ۲۰ درصد کمتر شده اند.

  • اما به چه دلیل یه این نکته اشاره کردیم؟ این موضوع به معنی این است که کسب و کارها در حال کوچک تر شدن و همچنین کارا تر شدن می باشند. به عبارت دیگر می توان گفت شما در حال حاضر تنها با داشتن تعداد محدودی نیروی انسانی می توانید کارهای سازنده تر و بزرگتری انجام دهید چرا که امکانات بیشتری در اختیار دارید. در نتیجه فقط با استخدام کسی که مهارت و تجربه مورد نیاز را داشته باشد می توانید بخش مهمی از اهدافتان را تحقق بخشید.

پیشرفت کسب و کار

خوداشتغالی و افزایش استقلال کاری

این روزها تعداد زیادی از افراد ترجیح می دهند که به جای کار کردن برای افراد دیگر به شکل مستقل و برای خود کار کنند. به این صورت ما شاهد خوداشتغالی و یا کارگران مشروط هستیم که سهم بالاتری برای خود در اقتصاد دارند. کسب و کارهای کوچک نیز به میزن زیاد بر روی نیروی کاری همین افراد با تکیه بر کار انعطاف پذیر آن ها بنا شده است. به عبارتی تعدادی از این افراد بعد از اینکه تصمیم می گیرند خودشان به طور مستقل کار کنند و از سیستم کارفرما و زیردست خارج شوند، می توانند یک کسب و کار کوچک و مستقل برای خودشان داشته باشند.

همچنین بخوانید
چرا باید حداقل دو تخصص کاری داشته باشیم؟

این روند سود و زیان مشخصی برای آن ها دارد و دیگر مجبور نیستند در زیان اشتباهات کارفرمایشان شریک شوند و یا اینکه به یک حقوق معمولی اما ثابت رضایت بدهند. این روند برای خیلی ها لذت بیشتری دارد و کار کردن را به یک مسیر پر ریسک و هیجان انگیز برایشان تبدیل می کند.


بهره گیری از ابزار ها برای پیشرفت کسب و کارهای کوچک و استارتاپ ها

کسب و کارهای کوچک و استارتاپ ها امروزه با کمک گرفتن از تکنولوژی و ابزار های نوین می توانند به راحتی زمینه را برای پیشرفت خود و توسعه اهدافشان فراهم کنند. برای مثال می توانید یک فروشگاه مجازی راه اندازی کنید و بدون اینکه نیاز به مکانی برای فروش اجناستان داشته باشید و کارمند و نگهبان و مسئول حمل و نقل داشته باشید تنها یک فرد را استخدام کنید که با توجه به مهارت های تبلیغاتی و کار در فضای مجازی بتواند اجناستان را به خوبی به دیگران معرفی کند. بعد از آن به کمک اپلیکیشن های پرداخت آنلاین وجه را از مشتری دریافت کرده و اجناستان را به وسیله پیک یا پست به دست آن ها برسانید. به همین راحتی و در اسرع وقت شما اجناستان را به فروش رسانده و عده ای نیز از خدمات شما استفاده می کنند.

استارتاپ

پیشرفت اپلیکیشن ها

این روزها همانطور که گفتیم استفاده از تکنولوژی و ابزارهای آن به میزان زیادی در کسب و کارهای کوچک به چشم می خورد. در نتیجه این نوع کارها یک فرصت شغلی برای برنامه نویسان و طراحان اپلیکیشن هاست تا نرم افزارهای بیشتری برای این نوع مشاغل طراحی کنند و فرصت های شغلی برای خودشان داشته باشند.

  • مطالعات نشان می دهد که ۶۸ درصد از مشاغل کوچک از برنامه های مجازی استفاده می کنند و ۶۶ درصد با یک گوشی هوشمند کارهایشان را انجام می دهند. محققان معتقدند استفاده طولانی مدت از اپلیکیشن ها و برنامه های مبتنی بر وب کمک می کند تا افراد بتوانند تمرکز بیشتری روی کسب و کار خود داشته باشند.
همچنین بخوانید
بی پولی نتیجه کدام رفتارهای نادرست ما است؟(بخش اول)

اگر شما هم به دنبال یک کار سودمند هستید توسعه اپلیکیشن های موبایل و برنامه نویسی و طراحی نرم افزار می تواند پتانسیل زیادی داشته باشد. دلیل این امر نیز این است که کسب و کارهای کوچک در حال رشد با گذر زمان احتیاج بیشتری به این برنامه ها پیدا می کنند. مهارت و خلاقیت شما می تواند مسیر پیشرفت را برای شما در این زمینه هموار تر کند.

لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/nU67K

ممکن است شما دوست داشته باشید بیشتر از نویسنده

نظرات