مواد غذایی تقویت کننده حافظه کدامند؟(بخش دوم)

با مواد غذایی که می توانند از آلزایمر جلوگیری کننده و حافظه شما را تقویت کننده آشنا شوید

170

ادویه کاری

پژوهشگران آمریکایی در بررسی نمونه های خونی بیمارات مبتلا به آلزایمر نشان داده اند که “کورکومین” (یک ماده شیمیایی در ادویه کاری است) سلول های ایمنی از نوع “ماکروفاژ” را تحریک می کند تا “بتا آمیلوئید” (پروتئینی که پلاک های مغزی در بیماران آلزایمری را تشکیل میدهد) پاک کند. این ماده شیمیایی جزء فعال در ترکیبات “کورکومینوئیدی” (ماده طبیعی یافت شده در ریشه زردچوبه) است. زردچوبه عنصر اصلی در پودر های کاری است و تقویت کننده حافظه می باشد.

  • پس سعی کنید در طبخ غذاهایی خود از زردچوبه و یا ادویه کاری به میزان بیشتری استفاده کنید تا سلامت ذهن خود را تضمین کنید.

شکلات، تقویت کننده حافظه

  • یک فنجان قهوه میتواند ذهن شما را هوشیار نگه دارد. در یک بررسی که دانشمندان تغذیه انجام دادند به این نتیجه رسیدند که آنتی اکسیدان های متمرکز در یک لیوان شکلات خیلی بیشتر از شربت قرمز و چای سبز است.
  • توجه داشته باشید، مصرف بی رویه شکلات میتواند باعث اختلال در سلامتی شما نیز شود(مانند چاقی). پس مصرف خود را متعال نگه دارید.
  • البته زغال اخته، لوبیای سیاه و اسفناج نیز دارای این ماده هستند با این تفاوت که کالری کمتری دارند و باعث اضافه وزن شما نخواهند شد و آنها نیز تقویت کننده حافظه هستند.

تقویت کننده حافظه

چای سبز

  • بررسی های اخیر دانشمندان ژاپنی بر روی هزار نفر نشان داده است که افرادی که چای سبز مصرف می کنند کمترین نشانه های کند ذهنی را دارا هستند. اگر طعم تلخ آن مورد پسند شما نیست، میتوانید همراه با آن نبات یا بیسکوئیت میل کنید تا تلخی آن را از بین ببرید.
همچنین بخوانید
۱۱ حالتی که فرد دروغگو را نشان می‌دهد!

میوه های بوته ای مانند تمشک

  • نتیجه دانشمندان نشان میدهد که شرایط بیماران ضربه مغزی که از میوه های بوته ای مانند تشمک استفاده کرده اند، بهتر از نمونه های مشابه دیگر است.
  • در برخی دیگر از مطالعات نیز تاثیر مثبت این ماده برای بیماران قلبی به اثبات رسیده است(به خاطر دسترسی به منابع آنتی اکسیدان).
لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/1pxRq

ممکن است شما دوست داشته باشید بیشتر از نویسنده

نظرات