ورزشکاران بخوانند! این موارد باعث افزایش قدرت و سرعت شما می شود

روش های افزایش قدرت و سرعت

477

اصل شوک دادن دقیقا به معنی شوک دادن به بدن است، یعنی غافلگیر کردن بدن با تغییر در نحوه تمرین، بدن قابلیت حیرت انگیزی در پذیرفتن و عادت کردن به بلند کردن وزنه‌هایی که می‌تواند حتی یک اسب را از پا در بیاورد، دارد.

اگر شما یک مقدار معینی وزنه بلند کنید و فشار یک نواختی را به بدن وارد نمایید به مرور زمان بدن به آن فشار عادت خواهد کرد و پاسخی را که از تمرینات باید بدست آورید حاصل نمی‌گردد.

شما با اضافه کردن وزنه بیشتر روی وزنه‌هایی که بدن قبلا در تمرین به آن عادت کرده است، کوتاه کردن زمان استراحت بین ست‌ها، انجام تمرینات جدید، تغییر ترتیب تمرینات، با همه‌ی تکنیک‌های ذکر شده در این قسمت می توانید به بدن خودتان شوک وارد کنید.

تغییر در نحوه تمرین به خودی خود در بدن ایجاد شوک می کند، اما به تدریج به مرحله‌ای می‌رسید که شوک دادن به بدن برای قوی‌تر و بزرگ‌تر شدن بسیار مشکل می‌شود. یکی از کارهایی که توسط آن به بدن می‌توان شوک وارد کرد، یکی از روزهای هفته مثلا پنج‌شنبه‌ها یک تمرین فوق العاده سنگین و سختی را انجام دهید و روز بعدش، جمعه را کاملا استراحت نمایید تا درد عضلات بهبود پیدا کند.

تمرین بهمراه مربی
تمرین بدون حریف تمرینی، تنبلی می‌آورد!

دفعات تکرار اجباری

روش‌های انجام دفعات تکرار اضافی آن است که از دوست تمرینی خود بخواهید که کمی در بلند کردن وزنه‌ها به شما کمک کند تا بتوانید به تمرین ادامه دهید. در این روش شما از وزنه نسبتا سنگینی استفاده می‌کنید و آن را بالا می‌برید، به این تمرین تا جایی ادامه می‌دهید که دیگر نتوانید وزنه را بالا ببرید، چند ثانیه کوتاه استراحت می‌کنید و دوباره تمرین را ادامه می‌دهید.

همچنین بخوانید
با تمرینات هوازی وزن کم کنید

اگر مدت استراحت شما طولانی شود، رشته‌های بیشتری از عضله‌ها استراحت می کنند و باعث به کار گرفته نشدن رشته‌های جدید عضله خواهد شد.

برای انجام حداکثر دفعات تکرار اجباری، می‌توانید برای لحظه‌ای وزنه را بر زمین بگذارید و سپس آن‌ها را برداید و خود را مجبور به انجام دفعات تکرار کنید.


دفعات تکرار ناقص

دفعات تکرار ناقص در زمان خسته شدن بعد از انجام دفعات تکرار کامل حرکات به کار می آید. یکی از روش‌هایی است که همیشه برای شوک دادن به عضلات می‌شود استفاده کرد. همچنین این روش یکی از روش های مورد علاقه‌ی دورین یتس می‌باشد.

انجام دفعات تکرار ناقص وقتی بیشتر اثر دارد که شما کاملا خسته باشید. برای مثال وقتی حرکت پرس سر شان را می‌زنید دوست شما به شما کمک خواهد کرد که کمی آن را بالا ببرید و تکرار را تا نیمه انجام دهید و سپس این تکرارهای نیمه را تا جای که عضله‌ی شما احساس سوزش و خستگی کند، انجام دهید.


تمرین جدا سازی عضلات

جداسازی عضلات با تمرین و تلاش و کار کردن روی یک عضله مخصوص یا یک گروه از عضلات یا حتی روی یک قسمت از یک عضله انجام می گیرد.


برای مثال:

وقتی که شما حرکت پرس وزنه روی نمیکت را انجام می دهید، عضلات سینه، سه سر پشت بازو و دلتویید شما درگیر هستند. در تمرین حرکت دمبل طرفین با شدتی که در این تمرین دارید می‌توان عضلات سینه را تفکیک کرد. در مرحله بالاتر شما می‌توانید با انجام این حرکت روی نمیکت شیب دار قسمت بالای سینه را از پایین سینه جدا کنید. اگر باز هم می خواهید جلوتر بروید با استفاده از دستگاه‌های بدن سازی و کشیدن کابل‌ها به صورت ضربدری، حداکثر انقباض را به عضلات سینه خود وارد آوردید.

لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/0iv6U

ممکن است شما دوست داشته باشید بیشتر از نویسنده

نظرات