نکاتی برای روان نگه داشتن استخوان ها و مفاصل

عمر مفاصل و استحکام استخوان های خود را افزایش دهید

526

با توجه به تمرینات سخت عضلات و مفاصل شما ثبات کافی را بدست می آورند، در زیر برخی مراقبت های کارآمد را برای سلامت بیشتر به شما توصیه می کنیم :

  • وزن خود را در صورت نیاز کاهش بدهید

از مفاصل بسیاری که در بدن شما وجود دارد، زانوها در معرض بیشترین آسیب سایشی قرار دارند. آنها شایع ترین محل برای بوجود  آمدن بیماری استئوآرتریت (بیماری زانو درد یا درد مفاصل) هستند، مستعد ابتلا به آسیب های ورزشی می باشند، آنها با برداشتن هر وزن اضافی که حمل می کنید، ضریب بیشتری برای آسیب خوردن را تحمل میکنند.
با این حال، برای حمل هر کیلوگرم وزن بیش از حد شما ، بار کار بر روی زانو شما (توان زانوی شما) به معادل چهار کیلوگرم کاهش می یابد. از دست دادن فقط ۵٪ از وزن بدن شما ممکن است به اندازه کافی شروع علائم درد مفاصل را کاهش دهد، اما از دست دادن ۱۰٪ می تواند حتی مزایای خیلی بیشتری داشته باشد.


  • در یک کلاس یوگا ثبت نام کنید

یوگا دارای مزایای فراوانی برای سلامت اسکلتی عضلانی، از جمله تقویت عضلات، گسترش کشش مفاصل، بهبود تعادل و اصلاح اسکلت است. اگر تصمیم خود را برای ثبت نام در کلاس یوگا گرفته اید، با یک کلاس سطح ابتدایی شروع کنید و اگر مشکلی با مشکلات اسکلتی عضلانی دارید، حتما به مربی خود بگویید تا با توجه به تونایی شما برایتان برنامه ریزی کند.


  • نگاهی به زرد چوبه – ضد التهاب موجود در طبیعت

زردچوبه حاوی یک ماده طبیعی به نام کورکومین است که دارای خواص ضد التهابیست و ممکن است به کاهش درد، سفتی و التهاب استئوآرتریت خفیف زانو کمک کند.
مطالعات علمی از استفاده طب سنتی آیورودا (یکی از قدیمی ترین سیستمهای درمانی در دنیا است) از زردچوبه برای تسکین درد روماتیسمی مفصلی و خفیف حمایت می کند و نشان می دهد که کورکومین اثرات مهاری بر تولید و فعالیت تعدادی از مولکول های درگیر در فرایندهای التهابی بدن دارد.
متاسفانه کورکومین به راحتی توسط بدن انسان جذب نمی شود، بنابراین هنگام خرید به مکمل زردچوبه (یک فرمول بالقوه قوی را که شامل پیپرین است یک ترکیب طبیعی فلفل سیاه)، که ممکن است زیست پذیری کورکومین را ۲۰ برابر افزایش دهد دقت کنید.

زرد چوبه


  • تینچی جینسنگ را برای درد عضله و نرم شدن بافت ها امتحان کنید

در طب سنتی چینی، تینچی جینسنگ Tienchi Ginseng به طور سنتی برای از بین بردن تورم، التهاب و درد مرتبط با آسیب بافت نرم عضلات، تاندون ها و رباط ها، از جمله درد عضلانی، اسپریی (کشیدگی رباط)، سویه (کشیدگی ماهیچگی) و کبودی ها استفاده می شود. این مکمل پس از تمرین، به بهبود استقامت و ریکاوری عضلات کمک میکند، از این سو در بین ورزشکاران و افراد فعال مورد استفاده قرار میگیرد.
برای آسیب های بافت نرم مانند کبودی، کشیدگی رباط و ماهیچه ها، دوز مناسب جینسینگ ۳۰۰۰ میلی گرم است که دو بار در روز مصرف می شود.
برای بهبود استقامت در ورزشکاران، دوز توصیه شده ۱۵۰۰ تا ۳۰۰۰ میلی گرم است که یک ساعت قبل و بعد از تمرین مصرف می شود.
در هر دو مورد، اطمینان حاصل کنید که مکمل که استاندارد و از ترکیبات به نام جینسنوساید (Ginsenosides) در آن استفاده شده باشد، که محققان عمدتا بر این باورند مسئول اثرات درمانی تینچی جینسنگ است.

جینسینگ


  • میزان دریافتی امگا ۳ خود را افزایش دهید

اسیدهای چرب امگا ۳ موجود در روغن ماهی به عملکرد بهتر و سلامت مفاصل کمک میکند. این اسید ها با وجود خواص ضد التهابی خود درد ناشی از استئوآرتریت و درد موجود در مفاصل را با ملایمت تسکین می دهند در عین حال باعث بهبود حرکتی در مفاصل آسیب دیده و کاهش التهاب و تورم می شوند.
با این حال، بسیاری از مردم ترجیح می دهند مکمل متمرکز و بی بو مصرف کنند که تعداد کپسول های روزانه مورد نیاز را کاهش می دهد و همچنین می تواند بوی بد و مضر را به حداقل برساند.
از آنجایی که روغن ماهی بسیار زود فاسد می شود، یک مکمل را که حاوی آساتکسانتین
(Astaxanthin)، آنتی اکسیدان طبیعی است که می تواند برای حفظ منافع درمانی امگا ۳ مفید باشد را انتخاب کنید.

امگا ۳


لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/in1ZO

ممکن است شما دوست داشته باشید بیشتر از نویسنده

نظرات