اپلیکیشن ورزشی هفته : Nike+ Running

بهترین اپلیکشن های ردگیری میزان تحرک و فعالیت های بدن

632

در حال حاضر اپلیکلیشن‌های زیادی برای ردگیری میزان تحرک ما وجود دارند. اما کدام یک از آن‌‌ها گزینه‌ی بهتری است؟

اپلیکیشن Nike+ Running: رایگان، ساده و سریع

اپ نایک پلاس

اپلیکیشن Nike+ Running یکی از پرطرفدارترین اپلیکیشن‌های این حوزه است و در App Store و Play Store بیشترین تعداد دانلود را به خود اختصاص داده است. این اپلیکیشن از ظاهری جذاب برخوردار است و امکان ردگیری زمان و مسیری که دویده‌اید را بدون تبلیغات مزاحم یا اجبار به ارتقای حساب کاربری و خرید امکانات تازه، به شما می‌دهد. امکانات متنوعی مانند توقف خودکار و پلن‌های تمرین در این اپلیکیشن به صورت رایگان در اختیار شماست؛ در حالی که برای دسترسی به همین امکانات در سایر اپ‌ها ملزم به پرداخت پول هستید.

شروع

با کمک Nike+ Running انتخاب مدت‌زمان دویدن، انتخاب مسیر یا ثبت رکورد شخصی در سرعت یا مسافت، به راحتی پیش از آغاز هر بار دویدن قابل تنظیم است.


چه می‌شنوید؟

به هنگام استفاده از این اپلیکیشن امکان پخش موزیک‌هایی که در گوشی خود دارید وجود دارد. همچنین کاربران آیفون می‌توانند به راحتی به پلی‌لیست‌های  اسپاتیفای گوش دهند یا با انتخاب موسیقی بر اساس خواننده، ژانر موسیقی یا ترکیب آنها از ایستگاه‌های رادیویی، به بازدهی دویدن خود در طول مسیر، بیافزایند. موسیقی وقتی شما دویدن را متوقف می‌کنید به صورت خودکار متوقف می‌شود.

در طول مسیر، یک دستیار صوتی، مدت زمان، مسیر و قدم‌های برداشته شده را در هر کیلومتر مسیر -یا هر بازه دیگر که قابل تنظیم است- یادآوری می‌کند. در دفعاتی که دویدن را بر اساس مسافت تنظیم کرده باشید، دستیار صوتی زمانی را که نصف مسیر را هم طی کنید، به شما خبر می‌دهد.

همچنین بخوانید
اپلیکیشن ورزشی هفته: Runtastic

نایک پلاس اپلیکیشن

در صورتی که حساب فیسبوک خود را به Nike+ Running وصل کرده و تنظیماتی را اعمال کنید، هر بار که در طول مسیر کسی بر روی کلید Like کلیک یا تپ کند به شما خبر داده می‌شود.


در پایان فعالیت

پس از پایان مسیر، درباره‌ی حس کاربر، نوع مسیر (آسفالت، خاکی، ساحلی و …) و نوع کفش سوال می‌شود. همچنین امکان ضمیمه کردن یک تصویر هم وجود دارد. ضمن اینکه شما نقشه رنگی مسیری که دویده‌اید را هم مشاهده می‌کنید. هر جا که تندتر دویده باشید با رنگ سبز و هر جا که سرعت‌تان کم شده باشد با رنگ متمایل به قرمز مشخص خواهد بود.


قابلیت‌های ارتباطی

امکانات یک شبکه اجتماعی کوچک هم در این اپلیکیشن گنجانده شده که با کمک آن می‌توانید میزان مسیری که شما یا دوستان‌تان دویده‌اید را مشاهده کنید. همچنین امکان ایجاد چالش گروهی بین شما و دوستان‌تان که از +Nike استفاده می‌کنند وجود دارد. برای مثال می‌توانید دوستان‌تان را با ۱۰۰ کیلومتر دویدن در تابستان به چالش دعوت کنید.


امکانات تمرینی

پلن‌های تمرینی متفاوتی با مسیرهای مختلف برای تازه‌کارها، نیمه‌حرفه‌ای‌ها و حرفه‌ای‌ها در این اپ گنجانده شده. اپلیکیشن به شما سطح‌تان را بر اساس میزانی که قبلا با آن دویده‌اید نشان می‌دهد. پس از آن از شما در مورد بازه زمانی‌ای که قصد دویدن تمرینی منظم دارید، سوال می‌شود. سپس اپلیکیشن با توجه به سابقه‌ی فعالیت‌های فیزیکی و برنامه‌ای که خودتان از آن می‌خواهید، مثل یک مربی یک برنامه‌ی چند هفته‌ای مشخص را تنظیم و به شما ارایه می‌کند.


نقاط ضعف

متاسفانه امکان ارتباط بسیاری از گجت‌های ردگیری سلامت به +Nike وجود ندارد. تنها نمونه‌هایی مثل TomTom ،Netpulse ،Garmin و Wahoo قابل اتصال به این اپلیکیشن هستند. به‌علاوه امکانات +Nike برای یافتن مسیرهای متنوع‌تر و همچنین تحلیل دقیق آمارهای ثبت شده، محدود است و تمرکز آن بیشتر بر روی افزایش مجموع مسیر طی شده توسط کاربر است.

همچنین بخوانید
اپلیکیشن ورزشی هفته: Home Workouts

لینک دانلود :

فروشگاه گوگل پلیاپل استور

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/J0tEn

ممکن است شما دوست داشته باشید بیشتر از نویسنده

نظرات