با مکمل بتا آلانین بیشتر آشنا شوید(بخش دوم)

مکمل بتا آلانین از مجموعه مکمل های آمینو اسیدی است که با ساختار آلانین در بازار به فروش می رسد. این آمینو اسید قادر می باشد تا در بدن به عنوان ساختار آنزیمی نقش آفرینی کند و در سنتز پروتئین کارنوزین نقش بسیار مهمی دارد.

303

بهترین زمان مصرف این مکمل

  1. در یک دوره تمرینی با شدت بسیار که ۱ تا ۴ دقیقه زمان میبرد.
  2. در دوره تمرین های اینتروال که با شدت بسیار و استراحت های کم انجام می شود.
  3. در تمرین های تک حرکتی با شدت بسیار که تا رسیدن به بیشترین حد خستگی ادامه پیدا کند.

بتا آلانین

بهتر شدن عملکرد

به نظر نمی آید که این مکمل تاثیر بساری در بهتر شدن عملکرد استقامتی داشته باشد. هرچند مواردی از بهتر شدن گنجایش هوازی در پی استفاده این مکمل دیده شده است، به نظر می آید تمرین هایی که در جوار استفاده از این مکمل انجام شده تاثیر بسیار زیادی در بالا رفتن ظرفیت هوازی داشته تا خود مکمل، از طرفی دیگر شواهدی بسیاری دال بر بالا رفتن قابلیت بی هوازی، حاوی بالا رفتن توان خروجی عضله ها و تعویق در خسته شدن وجود دارد.

شیوه زمانبندی و شیوه استفاده

این مکمل وابستگی به زمان ندارد به این معنا که حتماً نباید قبل یا بعد از تمرین میل شود. دقت کنید بسیاری از مکمل هایی که بعنوان مکمل قبل از تمرین شناخته میشوند حاوی میزانی بتا آلانین هستند، لذا چنانچه در جوار این مکمل، مکمل دیگری میل می کنید حتما با مشاور تغذیه مشورت کنید.

مصرف چهار هفته با میزان سه الی چهار گرم در روز موجب میشود، ذخایر کارنوزین خود را به بیشترین حد خود برسانید. سخت است که بشود دستور العملی معیین جهت دوز مصرفی تعیین کرد، زیرا که تحقیقات انجام شده تا ده هفته است و ما همچنان دقیقا اطلاع نداریم که بالا رفتن ذخیره کارنوزین بدن تا کجا دوام مدارد و یا این که چه هنگامی اشباع می شود.

همچنین بخوانید
معرفی قهرمانان پرورش اندام : جی کاتلر

عوارض جانبی بتا آلانین

عارضه جانبی شناخته شده این مکمل بروز احساس سوزش و مور مور شدن پوست در نواحی دست و صورت است که معمولاً در دوزهای بیشتر از ۸۰۰ میلی گرم رویت شده و تقریباً ۶۰ تا ۹۰ دقیقه به طول می کشد. لذا چنانچه شما به دنبال بالا رفتن کارایی خود در تمرین های HIIT  و یا در ورزش هایی با سیستم فسفاژن و گلیکولیز هستید بهره بردن از این مکمل همزمان با استفاده از کراتین قادر است تا اندازه ی زیادی به شما کمک کند.

لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/RbBQp

ممکن است شما دوست داشته باشید بیشتر از نویسنده

نظرات