میوه ها و خطرات استفاده از آنها

مصرف کدام میوه ها باعث عوارض جدی است؟

559

تمامی میوه ها و سبزیجاتی که در طبیعت به وفور پیدا می شوند، هر کدام منبع سلامتی برای ما هستند. اما آیا تا به حال فکر کردید که شاید بعضی از آنها برای سلامت ما خطرناک باشند؟

همچنین استفاده از سبزیجات و میوه ها در طول روز بسیار برای سلامتی و رژیم غذایی است اما افراط کردن در مصرف آنها نیز می تواند خطرات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

  • حال سئوال پیش می آید که انواع میوه خطرناک کدام است؟
  • در ادامه این مطلب به معرفی میوه های خطرناک و مواد خطرناک دیگر برای شما عزیزان می پردازیم.

هسته آلو، گیلاس، زرد آلو و دانه های موجود در سیب

میوه خطرناک نام برده شده در بالا دارای نوعی هیدروژن سیانید به نام اسید پروسیک میباشند. اسید پروسیک موجود در آنها باعث ایجاد مسمومیت، سرگیجه، اضطراب، سردرد و استفراغ خواهد شد.

گیلاس

مصرف برگ ریواس

میوه خطرناک دیگر برگ ریواس می باشد که دارای اسید اگزالیک می باشد. اسید اگزالیک می تواند باعث به وجود آمدن سنگ کلیه شود. همچنین خوردن ۱۱ پوند از این برگ  حتی می تواند کشنده باشد!

ریواس

 مصرف گوجه فرنگی

این میوه خطرناک هم میتواند باشد و سلامت شما را به خطر بیاندازد. ساقه و برگ گوجه فرنگی دارای سموم قلیایی می باشد و باعث تحریک معده در افراد می شود. همچنین گوجه فرنگی سبز نارس نیز همین اثرات را به همراه خواهد داشت.

گوجه

مصرف سیب زمینی سبز

مصرف قسمت های سبز سیب زمینی و ساقه آن ممکن است باعث بروز دل درد، اسهال، سردرد، کما و حتی مرگ شود. دلیل سبزشدن سیب زمینی، وجود زیاد ماده ای به نام سولانین است. سولانین نیز یک ماده سمی می باشد که بر روی سیستم مرکزی عصبی تاثیر می گذارد.

همچنین بخوانید
مصرف سویا چه فوایدی برای سلامت ما دارد؟(بخش اول)

سیب زمینی

مصرف بادام زمینی

مصرف بادام زمینی برای کسانی که مشکلات کلیوی دارند، یا این که کلیه ها و یا کیسه صفرای شان را در آورده اند ممنوع می باشد. همچنین این آجیل شامل اگزالات است و دریافت زیاد آن باعث کاهش جذب کلسیم می شود. بادام هندی در برخی افراد واکنش های آلرژیک شدید نیز به همراه دارد.

بادام زمینی

مصرف بادام تلخ

بادام ها به ۲ صورت تلخ و شیرین وجود دارند. بادام های تلخ دارای میزان زیادی هیدروژن سیانید است. این ماده سمی است و حتی خوردن ۷ الی ۱۰ بادام تلخ خام می تواند برای کودکان کشنده باشد. همچینی مصرف آن برای بزرگسالان عوارض جدی را به همراه دارد.

بادام

مصرف جوز هندی

مصرف زیاد ادویه جوز هندی عوارض جدی را به هوراه دارد. مصرف بیش از حد این ادویه باعث  تشنج، اسپاسم معده، تهوع و استفراغ می شود. همچنین تب و خشکی دهان به همراه تپش قلب نیز می تواند از دلایل مسمومیت به وسیله این ادویه باشد.

جوز هندی

مصرف عسل خام

اگر عسلی که مصرف می کنید فرایند پاستوریزاسیون را پشت سر نگذاشته باشد، دارای سموم خطرناک است. سموم خطرناک موجود در این عسل می تواند باعث سرگیجه، ضعف، تعریق بیش از حد، تهوع، و استفراغ شود.

لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/oMfx0

ممکن است شما دوست داشته باشید بیشتر از نویسنده

نظرات