چگونه می توان بی اشتهایی را در کودکان و بزرگسالان درمان کرد؟

روش های طبیعی و آسان برای درمان بی اشتهایی در بزرگسالان و کودکان

روش های درمان بی اشتهایی :

در این مطلب گروه پروجیم به روش های درمان بی اشتهایی در کودکان و بزرگسالان خواهد پرداخت. اگر شما هم بی اشتها شده اید می توانید از روش های زیر برای بهبود و از بین بردن بی اشتهایی خود کمک بگیرید:

  • اگر شما بی اشتها شده اید و میل به خوردن غذا در شما کاهش یافته است، دو لیوان آب سیب درختی و دو لیوان آب زرشک ،یک لیوان آب لیمو شیرین  و ۵۰۰ گرم شکر را با هم مخلوط کنید و خوب هم بزنید. سپس آن را بر روی حرارت ملایم قرار دهید تا جوشانده شود و قوام آید. هر روز صبح، ظهر و شب بعد از غذا یک فنجان از آن را بخورید.
  • برای سه هفته هر روز ۵ گرم افسنطین را بجوشانید و آب آن را صاف کنید و از آن صبح، ظهر و شب میل نمایید.
  •  دو گرم زعفران بسایید آن را با ۵۰ گرم روغن حیوانی مخلوط کنید و صبح، ظهر و شب هر بار یک قاشق شربت خوری از آن را نوش جان کنید.

روش های افزایش اشتها در بزرگسالان

  • برای افزایش اشتها سیاه دانه، زیره سبز و زیره سیاه را به نسبت مساوی مخلوط و بجوشانید. به مدت سه روز و روزی سه مرتبه یک استکان آب آن را بنوشید.
  • بابونه شیرازی، آویشن شیرازی و تخم چمن از هر کدام ۱ مثقال بجوشانید و بعد آب آن را با نبات شیرین کنید و بخورید.
  • دویست و پنجاه گرم آب لیمو را با مقداری قند بجوشانید و آب آن را قوام آورید و به مرور میل کنید.
  • بیست گرم ساقه های گلدار و خشک پونه کوهی را در یک لیتر آب جوش ۱۲ دقیقه دم کنید. بعد آن را صاف و با عسل شیرین کنید. قبل از هر غذا یک فنجان بنوشید.
  • سه شب هر شب ۱۵۰ گرم کشمش سبز بدون دُم را در آب خیس کنید. صبح روز بعد ناشتا بخورید.

روش های افزایش اشتها در کودکان

  • اگر فرزند شما دچار بی شتهایی شده است و یا میل به غذا خوردن ندارد از این ئستور استفاده کنید تا اشتهای فرزندتان باز شود. یک قاشق غذا خوری گرد گلوکز را همراه با نصف استکان آب و یا اگر تمایل دارید با آب میوه مخلوط کنید و از این مخلوط به فرزندتان بدهید.
  • بهتر است فرزندتان و همچنین خودتان از میل کردن پنیر تازه، کوکا و آب خوردن بعد از غذا و ماندن در گرما پرهیز نمایید و به جای آنها خوراکی هایی که اشتها آور هستند مثل اسفناج، انگور زرد و رسیده، آب انگور بیشتر میل کنید.
لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/qCNz1
با چه روش هایی می توان بی اشتهایی را در بزرگسالان درمان کردبا چه روش هایی می توان بی اشتهایی را در کودکان درمان کردبا چه روش هایی می توان بی اشتهایی را درمان کردبا چه روش هایی می توان کم اشتهایی را در بزرگسالان درمان کردبا چه روش هایی می توان کم اشتهایی را در کودکان درمان کردبا چه روش هایی می توان کم اشتهایی را درمان کردبی اشتهاییچگونه می توان بی اشتهایی را در بزرگسالان درمان کردچگونه می توان بی اشتهایی را در کودکان درمان کردچگونه می توان بی اشتهایی را درمان کردچگونه می توان کم اشتهایی را در بزرگسالان درمان کردچگونه می توان کم اشتهایی را در کودکان درمان کردچگونه می توان کم اشتهایی را درمان کردخوراکی های اشتها آورخوراکی های اشتها آور کدامنددرمان بی اشتهاییدرمان کم اشتهاییروش درمان بی اشتهاییروش درمان کم اشتهاییروش درمان کم اشتهایی بچه هاروش درمان کم اشتهایی در بزرگسالانروش درمان کم اشتهایی در کودکانروش های درمان بی اشتهایی چیستروش های درمان کم اشتهایی چیستروش های درمان کم اشتهایی در بزرگسالانروش های درمان کم اشتهایی در بزرگسالان چیستروش های درمان کم اشتهایی در کودکانروش های درمان کم اشتهایی در کودکان چیستکدام خوراکی اشتها آور است؟کدام خوراکی ها اشتها آور هستندکدام ماده غذایی اشتها آور استکدام مواد اشتها آور هستندکدام مواد غذایی اشتها آور استکدام مواد غذایی اشتها آور هستندکم اشتهاییمواد غذایی اشتها آورمواد غذایی اشتها آور کدامند
Comments (0)
Add Comment