آیا مصرف بیش از حد میوه برای بدن مضر است؟

بعضی از اشخاص برای اینکه به میزان کم تری غذا میل کنند و یا سم زدایی و چربی سوزی کنند در طول روز به میزان زیادی میوه میل می کنند. اما آیا مصرف بیش از اندازه میوه ها برای بدن ضرر دارد و یا مفید است؟

آیا میل کردن بیش از اندازه میوه برای بدن مضر است؟

بعضی از اشخاص برای اینکه به میزان کم تری غذا میل کنند و یا سم زدایی و چربی سوزی کنند در طول روز به میزان زیادی میوه میل می کنند. اما آیا مصرف بیش از اندازه میوه ها برای بدن ضرر دارد و یا مفید است؟ پاسخ این سئوال این است که میوه ها قند زیادی دارند و اگر مصرف بیش از حد میوه صورت گیرد، قند اضافی آنها با گذشت زمان سبب افزایش تری گلیسیرید در بدن و به وجود آمدن کبد چرب میشود.

میوه را به جای غذای خود میل نکنید

میتوانید همراه با غذای خود انواع سبزی ها را به میزان بالاتری بخورید، اما اینکه میوه و سبزیجات را جایگزین وعده غذایی خود کنید و یا به میزان بسیار زیادی از آنها استفاده کنید، کار صحیحی نیست. دلیل آن هم این است که سبزیجات دارای قند و میزان کالری پایین تری هستند.

مضرات مصرف بیش از حد میوه ها:

انواع میوه ها دارای قندهایی مانند گلوکز و فروکتوز میباشند که در طول زمان سبب کاهش تولید انسولین در بدن و دیابت نوع ۲ خواهند شد.
همچنین مصرف بیش از اندازه میوه در بدن سبب به یکباره زیاد شدن قند و تولید زیاد انسولین و مجدد سبب افت قند و افزایش حس گشنگی در بدن میشوند. در این شرایط آن شخص بعد از گذشت مدت کوتاهی احساس گشنگی خواهد کرد و متوجه خواهد شد که فقط میل کردن میوه سبب رفع گشنگی او نمی شود و مجبور میشود که به خوردن شام روی آورد.

روش صحیح مصرف میوه :

روش صحیح میل کردن میوه آن است که آن را برای میان وعده در زمانی که احساس گشنگی میکنید میل کنید و سپس به میزان کمی شام و یا ناهار میل کنید. به این صورت هم از مضرات مصرف بیش از حد میوه جلوگیری میکنید و هم سبب خوش فرم شدن اندام خود خواهید شد.

لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/PKz17
آیا زیاد میوه خوردن ضرر دارد؟آیا مصرف بیش از حد میوه برای بدن مضر است؟خوردن میوهعوارض خوردن میوهعوارض زیاد میوه خوردنفواید خوردن میوهفواید مصرف میوهفواید میوه خوردنمصرف بیش از حد میوهمصرف زیاد میوهمصرف میوهمضرات زیاد میوه خوردنمیوه
Comments (0)
Add Comment