علت پیدا نکردن کار(بخش دوم)

جست‌وجو برای یک شغل جدید می‌تواند یک تجربه دلسردکننده و ناامیدکننده باشد. ممکن است بدون هیچ دلیلی رد شوید یا سوالاتی از شما پرسیده شود که میل ندارید به آنها پاسخ دهید یا معیارهایی که با آن مورد قضاوت قرار می‌گیرید برای شما ناشناخته باشد.

نامۀ همراه یا Cover Letter مناسب

همه موقعیت های کاری موجود از شما نامه اختصاصی نمی‌خواهند، ولی چنانچه این درخواست را از شما داشته باشند، بایستی حتماً این عمل را انجام دهید، در غیر این صورت احتمال بدست آوردن کار مورد نظر کم خواهد بود.

در صورتی که حرفی از وجود یا نبود نامه اختصاصی در اول رزومه نشده بود، صددرصد این نامه را در اول رزومه خود قرار دهید. نامه اختصاصی همراه رزومه شما، نبایستی دقیقاً تکراری از رزومه شما باشند، این عمل فقط موجب می‌گردد وقت کارفرما را هدر رود.

نامه همراه رزومه بایستی بیان کند که شما گزینه‌ ای متناسب برای آن فرصت شغلی هستید، این نامه بایستی احتیاجات کارفرما را در خود جا داده و همینطور مدارک تحصیلی شما را مطابق با آن نیازها جلوه دهد.

به خاطر بسپارید که نبایستی ادعا کنید متناسب ترین شخص برای آن فرصت شغلی هستید، به دلیل اینکه شما از موقعیت رقبای خود اطلاع ندارید و این ادعای شما برای کارفرما خنده‌دار خواهد بود.

علت ترک شغل قبلی خود را قادر نیستید توضیح دهید

از دست دادن کار اتفاقی است که برای خیلی از اشخاص می افتد. فارغ از این که از دست دادن کار خارج از اختیار شخص بوده یا به دلیل خطا او رخ داده است، شخص در حال حاضر بی کار است. لذا او ناچار است علتی برای ترک کار خود داشته باشد و چنانچه عامل این ترک کار خود او بوده، چه اطمینانی وجود دارد، او از شغل تازه خود هم استعفا ندهد.

استخدام شدن در هنگامی که بی کار هستید به خودی خود استخدام را سخت می‌کند. ولی چنانچه عامل ترک کار، خود شما و استعفایتان باشد، بایستی علت قانع‌کننده‌ای جهت این کار ارائه کنید. چنانچه علت شما برای استعفا، رفتارهای فاجعه مدیرتان باشد، سازمان تازه به شما شانسی نخواهد داد و شما استخدام نخواهید شد.

ثبات نداشتن در سابقه شغلی

چنانچه دانشجو یا جدیداً فارق‌التحصیل باشید، منطقی است که چند دوره کوتاه کارآموزی و شغل تابستانی داشته باشید. ولی چنانچه این وضعیت را نداشته باشید آیا سابقه شغلی بی ثبات توجیهی دارد؟

نکته‌ای که نیاز است صددرصد موردنظر قرار بدهید این است که حداقل بایستی ۱سال در یک شغل باقی بمانید. چنانچه کار قبلی‌تان ۱سال یا کمتر زمان برده است، متناسب تر است که در کار بعدی حداقل سه سال باقی بمانید. چنانچه آمار کاری شما به کارفرما نشان دهد که به حد لازم به شرکت وفادار نخواهید بود و اختصاص هزینه و زمان جهت آموزش شما برای شرکت مقرون به صرفه نیست، مطمئن باشید که استخدام نخواهید شد.

توقع دستمزد نامعقول

بیشتر شرکت ها از شما توقع دارند که در درخواست کاری خود دستمزد مورد انتظارتان و همینطور دریافتی های سابق خود را درج کنید. چنانچه کارهایی که برای آن ها درخواست ارسال کرده اید، پرداختی‌شان از درخواست شما اندکتر باشد، صددرصد درخواست شما رد خواهد شد.

هیچ کارفرمایی دوست ندارد در عین این که اطلاع دارد قادر نیست بر سر دستمزد با کارجو به نتیجه برسد، وقت خود را جهت مصاحبه کردن با او صرف نمی کند. ولو چنانچه دریافتی سابق شما با مبلغ اظهار شده جهت موقعیت شغلی فاصله بسیاری داشته باشد، ولو حقوق درخواستی با مبلغ اطهار شده همخوانی داشته باشد، کارفرما حس می‌کند شما این کم شدن حقوق را قبول نخواهید کرد، لذا با شما تماس نخواهد گرفت.

لذا چنانچه دلواپس استخدام شدن خود هستید، به غیر از این که بایستی دستمزد درخواستی خود را واقع گرایانه اظهار کنید، نبایستی برروی حقوق و دستمزد سابق خود تاکید داشته باشید.

تماس با کارفرما

هر درخواست شغلی امکان دارد استرس بسیاری را به شما وارد کند و شما دائم منتظر معلوم شدن موقعیت تان باشید. این استرس و نگرانی تا جایی پیش می‌رود که شما دائم با کارفرما تماس گرفته و پیگیر نتیجه می‌شوید.

بایستی مدنظر داشته باشید، کارفرمایان وقت کافی جهت صحبت کردن با همه ی درخواست کننده ها را نخواهند داشت، به ویژه هنگامی که این تماس‌ها ادامه پیدا می‌کند و تعداد آنها زیاد می‌شود. تماس زیاد با کارفرما موجب عصبانیت کارفرما شده و او را از استخدام شما پشیمان خواهد کرد.

چنانچه در پیدا کردن کار دستخوش معضل شده‌اید، توصیه می‌کنیم لیست داده شده را با توجه بیشتری مرور کرده و تا جایی که می‌توانید این معضلات را برطرف کنید تا در آخر بتوانید شانس استخدام شدن خود را بالاتر ببرید.

لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/LlYnt
Cover Letterارسال رزومهاستخداماستخدام‌کنندگاناستعفااهمیت شغل مناسببا کارفرمایان بعد از ارسال رزومه تماس نگیریدبعد از مصاحبه از کارفرما تشکر کنیدپیشینه شغلیتحت تاثیر قرار دادن کارفرماتخصص کاریتعریف موفقیت شغلیتغییر دادن شغلتغییر شغلتغییرات شغلی جدیدتماس با کارفرماتوصیه هایی برای موفقیت شغلیتوقع دستمزد نامعقولثبات نداشتن در سابقه شغلیچطور شغل خوبی داشته باشیم؟چگونه شغل خود را عوض کنیم؟چگونه شغل مناسب پیدا کنم؟چگونه شغل مناسب پیدا کنیم؟چه شغلی مناسب ما است؟حقوقحقوق درخواستیحقوق و دستمزد سابقدرخشش در شغلدرخواست چند عنوان شغلی در یک سازماندرخواست شغلیدستمزدرزومه خود را برای هر فرصت شغلی به شکل ویژه ای ویرایش کنیدرزومه شغلیرزومه کاریرزومه های شغلیرزومه های شغلی آنلاینسلبقه شغلیشغلعلت ترک شغل قبلی خود را قادر نیستید توضیح دهیدفرصت های شغلیقالب رزومهکارکارجوکارفرماکسب و کارمدارک تحصیلیمرتب و خوانا نبودن رزومهمهارت شغلیموفقیتموقعیت های شغلینامه اختصاصینامۀ همراهنقات قوت در رزومه شما
Comments (0)
Add Comment