تحت تاثیر قرار دادن کارفرما(بخش اول)

آیا به دنبال راهکاری هستید تا کارفرما را تحت تاثیر قرار دهید؟ آیا می‎خواهید رزومه و درخواست کاری خود را از بقیه درخواست‌ها متمایز کرده و منحصر به فرد به نظر بیایید؟

تحت تاثیر قرار دادن کارفرما به طور دقیق مسئله ای است که می‌خواهیم در این مطلب درمورد آن صحبت کنیم. برخی از نکات پیشرو می‌تواند شما را حیرت زده کند. برخی دیگر احتمالاً شما را عصبانی کند و حس کنید درست و منطقی نیست.

با این وجود، حقیقت این است که ظواهر بیان می‌کند کارفرمایان با بعضی رفتارها و حرکت های ما تحت تاثیر قرار گرفته و تصمیم به استخدام‌ ما می‌گیرند.

 

ارسال رزومه

شاید جالب باشد بدانید که قسمت خیلی بزرگی از رزومه ها که کنار گذاشته می شوند، مرتبط به اشخاصی است که خودشان هم خود را واجد موقعیت آن فرصت کاری نمی‌دانند.

چنانچه فقط علت شما جهت ارسال رزومه برای یک فرصت کاری، علاقه به آن کار و آن صنعت باشد، بایستی بگوییم که در حال تلف کردن وقت خود هستید. شما بایستی نخست واجد شرایط باشید. در حقیقت هم بایستی سابقه کاری مرتبط داشته باشید و هم خصوصیت ها و شرایط احراز شایستگی جهت آن فرصت شغلی را داشته باشید. فقط در این صورت است که شانس تحت تاثیر قرار دادن کارفرما را خواهید داشت.

به یاد داشته باشید رزومه هایی که شرایط موردنظر کارفرما را نداشته باشند، فقط برای چند ثانیه رویت می‌شوند.

خصوصیات و شرایط شما در نامه پوششی

ولو چنانچه اسم کارفرما یا شخص استخدام‌ کننده را می‌دانید، باز هم تلاش کنید نامه را با لحنی رسمی نوشته و به جای استفاده از اسم او از عبارت «مدیر محترم استخدام» بهره ببرید.

نامۀ پوششی شما بایستی به شرایط شغلی موجود اشاره کند، همین‌طور بایستی نکات مرتبط به دستور زبان، علایم سجاوندی، نکته های دیکته‌ ای به دقت مورد وارسی قرار گیرد و رزومه شما عاری از هر نوع ایراد باشد.

ظاهر رزومه و نامه پوششی هم خیلی اهمیت دارد، ظاهر رزومه بایستی احساس مثبتی را به کارفرما بدهد. در رزومه های شغلی آنلاین هم بایستی همه ی این نکته ها به دقت مورد وارسی قرار گرفته و در صورت احتیاج، با دقت تصحیح گردند.

رزومه خود را برای هر فرصت شغلی به شکل ویژه ای ویرایش کنید

امروزه، متمایز بودن و اختصاصی‌ سازی است که قادر است شرایط را به نفع ما عوض کند. لذا برای موقعیت های کاری متمایز بایستی رزومه های متمایز و ویژه ای مدنظر داشت.

بسته به فرصت شغلی، شرایط، حقوق دریافتی، نوع سازمان و انتظاراتی که آن کمپانی از شما دارد، بایستی رزومه خود را عوض کنید. رزومه غیراختصاصی و عادی شانس تحت تاثیر قرار دادن کارفرما را در فرصت های شغلی گوناگون از شما خواهد گرفت.

نقات قوت در رزومه شما

تصور می‌کنید چه چیز قادر است رزومه شما را از ۱۰ها یا ولو صدها رزومه فرستاده شده دیگر متفاوت کند و کارفرما را تحت تاثیر قرار دهد؟

در رزومه اختصاصی خود همواره سوابق، تجربیات، و قابلیت هایی که جهت آن فرصت شغلی حائز اهمیت است را در اول رزومه قرار دهید. بایستی همه ی تلاش خود را به کار گیرید تا کارشناس استخدام، شما را واجد شرایط جهت آن فرصت شغلی یافته و شما را به مصاحبه دعوت کند.

بایستی در پی راهی باشید تا کارفرما را تحت تاثیر قرار داده و مسیر را برای یک دیدار رودررو باز کنید. به طور معمول بدون یک مصاحبه متناسب، شانس به دست آوردن شغل را نخواهید داشت. لذا رزومه شما بایستی به شکلی باشد که کارفرما را تحت تاثیر قرار داده و موجب شود تا با شما تماس بگیرد.

با کارفرمایان بعد از ارسال رزومه تماس نگیرید

فکر کنید چنانچه همه ی درخواست کننده ها تماس بگیرند و درمورد رسیدن رزومه پرسش کنند، چه اتفاقی رخ می دهد. چنانچه شک دارید که رزومه شما به وسیله ی کارفرما دریافت شده، نسبت به فرستادن مجدد آن اقدام کنید. تماس گرفتن فقط موجب می‌گردد وقت آن کمپانی را گرفته و آن ها را ناراحت کنید. این ناراحتی موجب می‌گردد شانس استخدام شما کم شود.

برای اطلاعات بیشتر به بخش دوم مراجعه کنید.

لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/ATjwa
ارسال رزومهاستخدامبا کارفرمایان بعد از ارسال رزومه تماس نگیریدتحت تاثیر قرار دادن کارفرماخصوصیات و شرایط شما در نامه پوششیدستور زبانراه های رسیدن به موفقیتراه های موفقیتراه های موفقیت در کسب و کارراهکار برای موفقیترزومهرزومه خود را برای هر فرصت شغلی به شکل ویژه ای ویرایش کنیدرزومه های شغلیرزومه های شغلی آنلاینرموز موفقیتروش های موفقیت در کسب و کارسابقه کاریسازمانشرایط شغلیشغلعلایم سجاوندیفرصت شغلیفرصت کاریفرصت های شغلیقوق دریافتیکارفرماکسب موفقیت شغلیکسب موقعیت شغلیکسب و کارمدیر محترم استخدامموفقیتموفقیت در کسب و کارموفقیت شغلیموفقیت کاریموقعیت شغلیموقعیت شغلی بهترموقعیت کارینامه پوششینقات قوت در رزومه شمانکات موفقیت در کسب و کاروظایف کار
Comments (0)
Add Comment