روش شناخت بهترین نوع باقلا ، نگهداری و خواص آن

همه چیز را برای خرید بهترین نوع باقلا، چگونگی نگهداری از آن و همچنین خواص آن بدانید

شناخت باقلا سبز

باقلا گیاهی است یک ساله از تیره “پروانه واران” که ارتفاع آن تا ۸۰ سانتی متر می رسد و دارای برگ هایی به شکل تخم مرغ و گل هایی درشت و سفید با لکه های سیاه با بنفش است. میوه ی آن که همان باقلا است در غلافی پوشیده از کرک به طول تقریبا ۱۲ سانتی متر قرار دارد.

اگر دانه باقلا، رنگ داشته باشد از کیفیت مرغوبی برخوردار نیست. در اوایل فصل بهار به بازار می آید و بهترین نوع آن باقلای ریز کاشان است.

غلاف باقلا، سبز تند و نوع جوان آن ترد و بدون لکه است. باقلای ریز و جوان مناسب برای باقالی پلو است. اگر باقلا کمی درشت شد بهتر است آن را خلال کنید.

همه چیز درباره باقلای سبز

باقلای سبز بسیار قابل انعطاف است، یعنی در هر آب و هوا و بیشتر شرایط خاک رشد می کند. باقلا منبع مهمی از پروتئین، کربوهیدرات ها و همچنین ویتامین های A ، B1 و B2 میباشد.

زمانی برای حضور

باقلا را میتوانید از اوایل اردیبهشت تا نیمه شهریور ماه تهیه کنید.

بهترین انتخاب

در زمان خرید بهتر است دقت کنید تا پوسته سبز بیرونی سفت و ترد باشد. چرا که آنهایی که نرم هستند، در داخل خود کیسه های هوا دارند.

آماده سازی

همه میدانید که باقلاها را باید از پوسته اول بیرون آورد، معمولا روش سنتی آن است که شکافی به باقلا میدهند و دانه ها را بیرون می آورند. اما امتحان کردن این روش نیز ضرر ندارد:

باقلاها را در یک ظرف قرار دهید و روی آن را با آب جوش بپوشانید و بگذارید تا روی حرارت برای ۳ تا ۵ دقیقه بجوشد. سپس آبکش کنید و درون یک ظرف حاوی آب یخ بریزید.

بعد شست خود را از ناحیه ساقه به طرف انتها فشار دهید تا دانه ها به راحتی خارج شوند. برای جدا کردن پوسته دوم نیز شکافی را با ناخن خود روی پوست آن ایجاد کنید و فشار دهید.

نگهداری

میتوانید باقلا را در یخچال تا ۵ روز نگهداری کنید و یا در کیسه فریزر بریزید و با درج تاریخ و اطلاعات آن را فریز کنید.

لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/DaXGD
Comments (0)
Add Comment