انواع مشکلات پا و روش های پیشگیری از آنها و درمان آنها

تورم، تاول، ناخن های فرو رفته در گوشت، پینه و میخچه پاهای خود را به راحتی درمان کنید

مشکلات پا و راه حل های آنها:

تورم پا

برای بر طرف کردن مشکلات پا به خصوص تورم آنها، در طول روز گاهی کفش های خود را از پا خارج کنید و به پاهای خسته و متورم خود اجازه استراحت دهید. زمانی که می خوابید پاهای خود را بالاتر از سطح بدنتان قرار دهید. از خوردن غذاهای پر نمک (پر سدیم) پرهیز کنید، زیرا می توانند عامل احتباس آب در بدن شوند.

تاول پا

کفش هایی خریداری کنید که از چرم طبیعی ساخته شده باشند. در این نوع کفش ها پاها قادرند تنفس کنند، در حالی که پلاستیک ساخته ی دست انسان فاقد چنین ویژگی است. کفش های پلاستیکی پاها را بسیار گرم می کنند و موجب اصطکاک زیاد بین پوست پا و لایه ی داخلی کفش می شوند. در چنین موقعیتی خطر به وجود آمدن مشکلات پا و بروز تاول نیز افزایش می یابد.

برای درمان تاول هایی که روی پاهایتان وجود دارند از آنتی بیوتیک های موضعی بهره بگیرید. پماد را با کمک گلوله ای از پنبه به روی تاول ها بمالید و آن را با پوشش نازکی از باند استریل پانسمان کنید.

ناخن های فرو رفته در گوشت

کفش ها و یا جوراب شلواری های خود را خوب بررسی کنید تا اطمینان یابید خیلی تنگ نیستند و موجب شردگی گوشت اطراف ناخن نمی شوند.

اطراف ناخن های پای خود را مرتب کنید تا ناخن دوباره به درستی رشد کند. برای کنار کشیدن پوست از یک خلال پوست پرتقال استفاده کنید. به آرامی یک تکه از گلوله ی پنبه ای یا گاز استریل را بین ناخن و پوست قرار دهید.

پینه و میخچه پا

در مناطقی رخ میدهد که پوست در معرض فشار و اصطکاک مستقیم قرار داشته باشد. از ایجاد این جراحات با حذف فشار درون کفش هایتان جلوگیری کنید.

اگر مبتلا به میخچه یا پینه هستید، از رشد آن با قرار دادن لایه ای از باند اسید سالیسیلین که لایه ای از پوست را بر می دارد، خلاص شوید. میخچه ها و پینه های روی پوست خود را به خوبی با سنگ پای طبیعی بمالید.

لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/AtBal
از بین بردن پینهاز بین بردن پینه پااز بین بردن تاولاز بین بردن تاول پااز بین بردن تورم پااز بین بردن میخچهاز بین بردن میخچه پااز بین بردن ناخن های فرو رفته در گوشتبرطرف کردن تورمبرطرف کردن تورم پابرطرف کردن میخچهبهترین درمان پینهبهترین درمان میخچهبهترین روش برای درمان پینهبهترین روش برای درمان پینه پابهترین روش برای درمان تورم پابهترین روش برای درمان میخچهبهترین روش برای درمان میخچه پابهترین روش برای درمان ناخن فرو رفته در گوشتبهترین روش برای میخچه پابهترین روش درمان پینهبهترین روش درمان پینه پابهترین روش درمان تاولبهترین روش درمان تاول پابهترین روش درمان تورمبهترین روش درمان تورم پابهترین روش درمان میخچه پاپینهپینه پاتاولتاول پاتاول زدن پاتورمتورم پادرمان پینهدرمان پینه پادرمان تاولدرمان تاول پادرمان تورم پادرمان مشکلات پادرمان میخچهدرمان میخچه پادرمان ناخن فرو رفته در گوشتدرمان ناخن فرو رفته در گوشت پادرمان ناخن های فرو رفته در گوشتراه حل برای از بین بردن تورمراه حل برای تورمراه حل برای تورم پاراه حل برای میخچهراه حل برای میخچه پامشکلات پامیخچهمیخچه پاناخن فرو رفته در گوشتناخن فرو رفته در گوشت پاناخن های فرو رفته در گوشتناخن های فرو رفته در گوشت پا
Comments (0)
Add Comment