مواد غذایی با کالری منفی ، یک افسانه است یا واقعیت دارد؟

با مواد غذایی که به اصطلاح کالری منفی دارند آشنا شوید و از آنها در رژیم غذایی خود بهره بگیرید

رویای غذا خوردن و لاغر شدن حقیقت دارد؟

خیلی رویایی است که غذا بخورید و لاغر شوید. بهتر از این چیز دیگری هم هست؟ بعضی از ترفندها در رژیم غذایی برای پیشگیری از چاقی و کاهش وزن وجود دارد. اکثراً بیشتر رژیم های غذایی تلاش می کنند که حجم و میزان یا تنوع مواد غذایی مصرفی شما را محدود کنند. در ادامه این مطلب گروه پروجیم یک ترفند را به شما معرفی می کند که به وسیله آن می توانید حجم بیشتری در رژیم غذایی خود میل کنید و با همان میزان مصرف غذا، کالری کمتری دریافت کنید. با مواد غذایی دارای کالری منفی آشنا شوید.


مواد غذایی با کالری منفی

آیا مواد غذایی با کالری منفی وجود دارند؟ برای مثال خوردن کرفس می تواند باعث یجاد انرژی منفی در بدن ما شود؟ کرفس یک غذای در دسترس است که باعث می شود حجم و طعم به غذای تان اضافه شود و در عین حال هیچ کالری به غذای شما اضافه نشود. کرفس همچنین یک اسطوره برای سلامت شما محسوب می شود. بنابراین مصرف آن انرژی لازم برای هضم، جذب و ذخیره سازی مواد مغذی را تامین می کند.

کرفس با کالری منفی؟

محققان برای بررسی ایده کالری منفی در خصوص کرفس آزمایشی ترتیب دادند. یک فنجان کرفس که حدود دو ساقه بود، دارای ۱۶ کالری می باشد. این میزان کرفس برای هضم نیاز به ۱۴ کالری دارد. در نتیجه مصرف کرفس سبب بروز تعادل منفی انرژی در بدن نمی شود.

  • به عبارتی کرفس کالری منفی ندارد. اما در نهایت تنها ۲ کالری باقی می ماند. همین امر کرفس را به یک غذا با آب و فیبر بالا تبدیل کرده است تا یک میان وعده برای کاهش وزن باشد.

سالاد قبل از غذا

  • شاید غذاهای دارای کالری منفی یک رویا نباشند و واقعیت داشته باشند. محققان در ایالت پن کمی پاستا به مردم دادند و گفتند هر زمان که خواستند از این پاستاها بخورند. مردم پاستا را همراه با سالاد سرو می کردند. این افراد ابتدا به اندازه ۵۰ کالری سالاد می خوردند و بعد پاستا می خوردند. فکر می کنید این ۵۰ کالری سالاد به کالری های پاستا اضافه می شود و در مجموع مقدار بیشتری کالری به بدن فرد می رساند؟ باید بگوییم که نه.
  • درواقع سالاد باعث می شود تا فرد ماکارانی کمتری بخورد. درواقع اگر آن ها فقط ماکارانی می خورند و سالاد نمی خوردند تا ۶۵ کالری بیشتر دریافت می نمودند. زمانی که محققان میزان سالاد را در وعده های غذایی افزایش دادند، افراد تا میزان ۱۰۰ کالری کمتر مصرف می کردند.
  • بنابراین به اصطلاح می گویند سالاد کالری منفی دارد. زیرا فرد را مجبور به دریافت کالری کمتری می کند. درواقع کالری وارد شده از سالاد به بدن، بسیار کمتر از میزان کالری که مانع ورود آن به بدن می شود و در نتیجه باعث می شود کالری کمتری به فرد برسد.
  • البته نوع سالاد نیز در اینباره بسیار حائز اهمیت است. سالادهای سالم می توانند حجم بالایی از شکم شما را اشغال کنند و باعث شوند تا جای کمتری برای غذا داشته باشید. درحالی که بعضی از سالادها امکان دارد خودشان کالری زیادی داشته باشند. اغلب سبزیجات دارای برگ سبز از چگالی کم و حجم بالا برخوردار هستند و باعث کاهش مصرف غذا در افراد و بنابراین باعث کاهش وزن در آنها می شوند.

  • این هم ترفندی برای مدیریت وزن در افراد می باشد تا با سختی کمتری اضافه وزن خود را کاهش بدهند.
لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/5bODt
آیا کالری منفی وجود دارد؟خوراکی های دارای کالری منفیخوراکی های دارای کالری منفی کدامندسبزیجات دارای کالری منفیسبزیجات دارای کالری نفیغذاهای دارای کالری منفی کدامندکاری منفی به چه معنایی استکالری منفی به چه معنی استکالری منفی چه معنایی داردکالری منفی در کدام مواد غذایی استکالری منفی یعنی چهکالری منفی یعنی چیکدام خوراکی ها کالری منفی دارندکدام غذا کالری منفی داردکدام غذاها کالری منفی دارندکدام مواد غذایی دارای کالری منفی هستندکدام مواد غذایی کالری منفی دارندکدام میوه ها کالری منفی دارندمعنی کالری منفیمعنی کالری منفی چیستمواد غذایی با کالری منفی چیستمواد غذایی با کالری منفی کدامندمواد غذایی دارای کالری منفی کدام استمیوه هایی که کالری منفی دارند کدامند
Comments (0)
Add Comment