خواص کنگر و نحوه فریز کردن آن

گیاه کنگر دارای خواص غذایی بسیار زیادی است که در این مطلب به معرفی خواص آن و نحوه فریزر کردن صحیح آن برای شما می پردازیم.

شناخت کنگر

کنگر گیاهی است دارای برگ های بریده، خاردار و ساقه های سفید، کوتاه و ضخیم که اولین بار در اتیوپی کشت شد و بعد در نقاط مختلف دنیا گسترش یافت. محل اصلی رویش این گیاه در مدیترانه، جزایر قناری و آمریکای جنوبی است. این گیاه متناسب با رشد خود خارهای کوتاه و نرمی دارد.

ساقه ی این گیاه بهاری در سوپ، خورش، سالاد و بورانی مورد استفاده قرار میگیرد.

ارزش غذایی کنگر

  • این گیاه سرشار از پتاسیم، آهن، کلسیم، سدیم، ویتامین B1، بتاکاروتن و فیبر است. سرگل های این گیاه برای تقویت دستگاه گوارش مفید بوده و به هضم مواد غذایی کمک می کند. همچنین در درمان زردی، سو هاضمه، نفخ، بی اشتهایی و تهوع بسیار سودمند بوده و باعث حفظ سلامت روده می شود.
  • کمک به درمان کم خونی، پیشگیری کننده از سرطان پوست و سرطان روده باریک، مسهل و کاهش دهنده کلسترول خون از خواص دیگر این گیاه بوده است. مصرف این گیاه همچنین باعث کاهش حمله قلبی در افراد نیز می شود.
  • از دیگر خواص دارویی کنگر می توان به آنتی‌اکسیدان بودن و کاهش دهنده کلسترول اشاره کرد و به همین علت است که این گیاه از بروز سرطان جلوگیری می کند و از بین برنده سم های کبدی و محافظ کبد است. به همین علت است دانه‌های کنگر در تهیه دارو برای درمان بیماری‌ کبدی به کار برده می شوند.

فریز کردن کنگر

  • کنگر را بشوئید و به قطعات ۲ تا ۴ سانتی متر بریده و ساقه های کلفت را از پهنا دو قسمت کنید و تیغ های آن را بگیرید(دقت داشته باشید که تیغ های ضخیم آن به خوبی جدا شوند).
  • برای هر نیم کیلو کنگر ۴ لیتر آب جوش در نظر بگیرید و آنها را ۲ الی ۳ دقیقه بجوشانید. سپس بلافاصله آنها را در آب یخ بریزید و آب را یکی دو مرتبه عوض کنید تا به سرعت خنک شود بعد آنها را آبکش کنید و در ظرف مخصوص فریزر قرار دهید.
لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/BWBIm
ارزش غذایی کنگرارزش غذایی کنگر چیست؟تقویت دستگاه گوارشخواص درمانی کنگر چیست؟خواص کنگرخواص کنگر چیست؟خواص گیاه کنگرخورش کنگرخورشت کنگردانه کنگردرمان اسهالدرمان بی اشتهاییدرمان تهوعدرمان زردیدرمان سوءهاضمهدرمان کردن اسهالدرمان کم خونیدرمان نفخروش نگهداری کنگرساقه کنگرسوپ کنگرفریز کردن کنگرفواید درمانی کنگر چیست؟فواید کنگرفواید کنگر چیست؟فواید گیاه کنگرکشت کنگرکنگر برای کدام بیماری خوب است؟کنگر برای کدام بیماری ها مفید است؟کنگر چگونه باید فریز شود؟کنگر چه خواص درمانی دارد؟کنگر چه خواصی دارد؟کنگر چه سودی برای بدن دارد؟کنگر چه فواید درمانی دارد؟کنگر چه فوایدی برای بدن دارد؟کنگر چه فوایدی دارد؟کنگر دارای کدام مواد معدنی می باشد؟کنگر دارای کدام ویتامین ها است؟کنگر در کدام غذاها استفاده می شود؟کنگر درمان کننده کدام بیماری است؟گیاه تقویت کننده دستگاه گوارشگیاه کنگر چگونه باید نگهداری شود؟گیاهان درمان کنندهگیاهان مفید برای سرطان رودهگیاهان مفید برای کم خونیمحل پیدایش کنگرمحل رشد کنگرمحل رویش کنگرمدت زمان نگهداری از کنگرمواد غذایی کاهش دهنده حمله قلبیمواد غذایی کاهش دهنده کلسترولمواد غذایی مفید برای اسهالمواد غذایی مفید برای سرطان رودهمواد غذایی مفید برای کبدمواد غذایی مفید برای کبد چربمواد مغذی کنگر چیست؟نحوه فریز کردن کنگر
Comments (0)
Add Comment