زیتون ، میوه ای که باعث زیبایی درون و بیرون شما خواهد شد

با خواص بی نظیر زیتون آشنا شوید و در بدن خود سلامت و زیبایی خارق العاده ای خلق کنید.

زیتون میوه ای است که از سالیان قدیم به علت خواص و طعم دلچسب آن مورد توجه فراوان واقع شده است. از خواص ویژه این میوه سبز رنگ و قسمت های مختلف آن، از جمله برگ آن و روغن آن، در تهیه انواع لوازم آرایش، بهداشتی، دارویی، صنعتی و خوراکی بسیار بهره می گیرند. در این مطلب گروه پروجیم به معرفی انواع خواص زیبایی و درمانی زیتون برای شما عزیزان خواهد پرداخت.

خواص درمانی و زیبایی زیتون:

زیتون سبز مدتی در آب نمک دار نگهداری می شود تا به مصارف تغذیه برسد.

  • در بین انواع آن، زیتون سبز از زیتون سیاه هضم راحت تری دارد.
  • پماد به وجود آمده از له کردن زیتون تازه برای درمان و باز کردن کرک و جوش های پوست صورت و دست بسیار مفید است.
  • از خواص درمانی آن می توان به درمان درد مفاصل، درمان سیاتیک، مشکلات بارداری و زایمان، بیماریهای کودک، دمنوشهای دیابت و درمان بیماریهای آلت مردان و درمان درد سینه را نام برد.
  • خواص زیبا کننده آن نیز در برطرف کردن چین و چروک پوست، پاکسازی پوست، زیبا شدن پوست، درمان سوختگی، تقویت مژه و ابرو، شفاف کردن موها، تقویت موی سر، نرم کردن مو، درمان ریزش مو، مراقبت از موی سر بسیار موثر و خارق العاده است. به همین دلیل است که در اکثر محصولات آرایشی و بهداشتی مرغوب و با کیفیت از این میوه پر خاصیت کمک گرفته اند.

مزایای برگ درخت زیتون:

  • پوست و برگ درخت زیتون، دارای طعم تلخ و اثر مدر، مقوی، قابض، تب بر و کاهش دهنده فشار خون است.
  • برگ زیتون، به دلیل اینکه باز کننده مجاری عروق سطحی است سبب پکاهش فشار خون در افراد می شود(بدون آنکه اثر مضعف بر روی قلب آنها داشته باشد).
  • برگ درخت زیتون برای افرادی که بیماری قند دارند نیز بسیار مفید است و همچنین اوره خون را هم کاهش می دهد.
  • برگ این میوه دارای خواص از بین برنده حالت برافروختگی در افراد است و مصرف طولانی آن به درمان آنژین دواپوترین کمک می کند.
  • جوشانده برگ درخت زیتون به طور منظم باعث کاهش فشار خون می شود و ۸۰ درصد از مبتلایان به فشار خون را درمان کرده است.
  • جوشانده­ های غلیظ برگ درخت آن برای عوارض نقرس و رماتیسم نیز بسیار پر خاصیت است.
  • با توجه به تحقیقات صورت گرفته مشاهده شده است که اگر عصاره الکلی حاصل از ۱٫۳۵ گرم برگ زیتون به زیر پوست خرگوشی تزریق شود ، میزان قند خون او را برابر یا ۲۵ درصد در مدت دو ساعت و نیم کاهش می دهد.

مزایای زیتون برای استعمال خارج

  • روغن زیتون در موارد بسیاری از فرآورده های دارویی مانند پمادها و فرآورده های زیبایی استفاده می شود.
  • مالش دادن روغن گیاه بر روی پوست بدن کودکان مبتلا به نرمی استخوان و کم خونی، اثرات مفید ظاهر می ­کند.
  • از روغن تازه گیاه، به صورت ماساژ دادن و مالیدن بر روی لثه ، در درمان پیوره ، می­ توان نتایج مفید به دست آورد.
  • مالش دادن روغن تازه آن به پوست سر، هنگام شب (قبل از خوابیدن) و ادامه آن به مدت ۱۰ روز، از ریزش موی سر جلوگیری به عمل می­ آورد. پس از مالش دادن باید سر را با پارچه ­ای پوشانید و هنگام صبح با شامپو یا صابون، موی سر را شستشو داد.
لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/sIPel
آیا برگ زیتون برای سلامتی مفید است؟آیا زیتون بر روی زیبایی اثر داردآیا زیتون برای زیبایی مفید استبرگ زیتون چه خواص درمانی داردبرگ زیتون چه خواصی داردبرگ زیتون چه فوایدی داردبرگ زیتون چه مزایایی برای سلامتی داردبرگ زیتون دارای چه خواصی استبرگ زیتون دارای چه فوایدی استبرگ زیتون دارای چه مزایایی استجوشانده برگ زیتونجوشانده برگ زیتون چه خواصی داردجوشانده برگ زیتون چه فوایدی داردچقدر در روز زیتون مصرف کنیمچند عدد زیتون در روز بخوریمچند عدد زیتون در طول روز بخوریمچند عدد زیتون در طول روز مصرف کنیمچه میزان در روز زیتون مصرف کنیمخاصیت زیتون چیستخواص برگ زیتونخواص برگ زیتون چیستخواص درمانی برگ زیتون چیستخواص زیتونخواص زیتون چیستخواص زیتون چیست؟روغن زیتونزیتونزیتون چه خاصیت هایی داردزیتون چه خاصیتی داردزیتون چه فواید زیبا کننده ای داردزیتون چه فوایدی برای بدن داردزیتون چه فوایدی برای زیبایی داردزیتون چه مزایایی برای زیبایی داردزیتون دارای چه خواصی استزیتون دارای چه فواید درمانی استزیتون دارای چه فوایدی استزیتون دارای چه فوایدی برای زیبایی استزیتون دارای چه مزایای درمانی استزیتون دارای چه مزایایی استزیتون دارای چه مزایایی است؟زیتون دارای چه مزایایی برای زیبایی استفواید درمانی برگ زیتون چیستفواید درمانی زیتون چیستفواید زیبایی زیتون چیستفواید زیتونفواید زیتون چیستفواید زیتون چیست؟مزایای برگ زیتون چیستمزایای درمانی زیتون چیستمصرف زیتون چه فوایدی برای بدن داردمصرف زیتون چه فوایدی برای سلامتی داردمصرف زیتون چه مزایایی برای سلامتی داردمصرف زیتون در روز چقدر لازم است
Comments (0)
Add Comment