آیا جویدن ناخن و خوردن انگشتان در کودکان مضر است؟

تحقیقات انجام شده درباره جویدن ناخن و خوردن انگشتان در کودکان و نتایج آن

جویدن ناخن و خوردن شست در کودکان

خوردن شست و جویدن ناخن در کودکان اغلب از آن عادت هایی است که پدر و مادرها همیشه تلاش می کنند هر چه سریع ترکودک این عادت را ترک کند.  اما واقعاً ای ن همه تلاش برای به فراموشی سپردن جویدن ناخن و خوردن انگشت ها لازم است؟ آیا واقعااین عادت به کودک ما آسیب میرساند؟ در این مطللب گروه پروجیم به بررسی این عادت متداول در بین کودکان و تحقیقات صورت گرفته در اینباره می پردازد. با ما همراه باشید.

تحقیقات صورت گرفته درباره جویدن ناخن و خوردن شست

تحقیقات انجا شده در اینباره حاکی از آن است که این عادت علاوه بر اینکه مضر نیست، حتیمی تواند مفید هم باشد. محققان در نیوزلند بر روی بیش از ۱۰۰۰ کودک برای بیشتر از سه دهه بررسی انجام دادند و دریافتند که جویدن ناخنها و خوردن شست در کودکان می تواند ازمبتلا شدن آنها به آلرژی و بعضی تغییرات روانی در بزرگسالی جلوگیری کند.

در این تحقیقات یک گروه از پدر و مادر ها در خصوص جویدن ناخن فرزند خود که در سنین متفاوت ۳، ۷، ۹ و یا ۱۱ سال بودند شکایت داشتند و محققان دریافتند که پس از ترک این عادت آلرژی پوستی کودکان آنها در ۱۳ سالگی خود را بروز داده است.

عوارض جویدن ناخن و خوردن شست

با تحقیق های بیشتری که در این رابطه صورت گرفته است ۳۸ درصد از کودکانی که به جویدن ناخنهای خود عادت داشتند، حداقل دچار یک آلرژی هستند. اما کودکان دیگری که این عادت را نداشتند احتمال ابتلا به آلرژی در آنها کمتر بود. البته همه این موارد والدین را وادار نمی کند که با عادت ناخن جویدن فرزندان خود کنار بیایند. محققان هم قصد ندارند آن ها را برای این رفتار ها آماده کنند. محققان بر این باورند که بچه ها ناخن جویدن و گاز گرفتن شست را زمانی انجام می دهند که می خواهند بعضی اتفاقات در داخل بدن شان را کنترل کرده و ناخواسته خطر ابتلا به آلرژی را کمتر کنند.

این تحقیقات ادامه ی مطالعاتی است که در سال ۲۰۱۳ متوجه شدند والدینی که اجازه می دادند فرزندانشان پستونک بخورند احتمالا بعدها گزارش کمتری از آلرژی به آن ها می دادند. برای توجیح این نتیجه می توان بیان کرد که باکتری ها و میکروب های دیگر می توانند از آلرژی جلوگیری کنند.

جمع بندی :

در آخر نمی توان هیچ وقت کودکان را به جویدن ناخن و خوردن شست تشویق کرد، چون به نظر رفتار خوبی نیست. اما با این حال به نظر بیش از حد تمیز نگه داشتن فرزندان در شرایط عاری از میکروب کمک زیادی هم به آن ها نمی کند. شاید بهتر باشد اجازه دهید بعضی اوقات طبیعت روند عادی خود را پیش برود و شما هم به جای یک فضای استرلیزه، در یک محیط طبیعی فرزندتان را بزرگ کنید.

لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/gcK3t
آیا جویدن ناخن برای کودکان بد استآیا جویدن ناخن برای کودکان ضرر داردآیا جویدن ناخن برای کودکان مضر داردآیا جویدن ناخن ضرر داردآیا جویدن ناخن مضر استآیا خوردن انگشت برای کودکان بد استآیا خوردن انگشت برای کودکان ضرر داردآیا خوردن انگشت برای کودکان مضر استآیا خوردن انگشت در کودکان مضر استآیا خوردن انگشت مضرر استجویدن ناخنجویدن ناخن در بچه هاجویدن ناخن در کودکانخوردن انگشتضرر جویدن ناخن برای کودکان چیستضررهای جویدن ناخنضررهای جویدن ناخن برای بچه هاضررهای جویدن ناخن برای کودکانضررهای جویدن ناخن برای کودکان چیستضررهای جویدن ناخن در بچه هاضررهای جویدن ناخن در کودکانضررهای جویدن ناخن در کودکان چیستعوارض جویدن ناخنعوارض جویدن ناخن برای کودکان چیستعوارض جویدن ناخن در کودکان چیستمضرات جویدن ناخن برای بچه هامضرات جویدن ناخن برای کودکانمضرات جویدن ناخن برای کودکان چیستمضرات جویدن ناخن در بچه هامضرات جویدن ناخن در فرزندانمضرات جویدن ناخن در کودکانمضرات جویدن ناخن در کودکان چیستمضرات جویدن ناخن در نوزادانمضرات جویدن ناخن کودکان
Comments (0)
Add Comment