فواید شلیل نارنجی پوش در فصل گرما

شلیل در فصل گرما میوه بسیار جذاب و خوش طعمی است. با ما همراه باشید تا با فواید این میوه تابستانی بیشتر آشنا شوید.

خواص شلیل نارنجی پوش فصل گرما

می گویند شلیل یکی از میوه های بسیار قدیمی است که قدمت آن به ۲۰۰۰ سال قبل در چین می رسد. امروزه ۱۵۰ نوع شلیل وجود دارد که از نظر اندازه، شکل، رنگ و طعم تفاوت دارد. نام دیگر آن هلوی بدون کرک است. برخی از آنها به رنگ سبز و بعضی به رنگ قرمز، زرد و نارنجی است. این میوه در شرایط آب و هوایی که بهارش یخبندان و سرما زده می شود و زمستانش هم دمای خیلی پایینی دارد رشد نمی کند و یک میوه تابستانی است. این میوه تابستانی سرشار از ویتامین های A، C ، پتاسیم و فیبر است و بهترین میوه برای گرما زدگی است.


فواید ویتامین C موجود در شلیل

ویتامین C آن در سلامت دندان ها و استخوان ها اثرات مفید دارد. پوست انسان را با طراوت می سازد و باعث جوانی پوست می شود. این ویتامین موجب جذب آهن می شود. منبع بسیار غنی بتاکاروتن است و چون آنتی اکسیدان بسیار بالایی دارد در پیشگیری از بیماری هایی مانند سرطان، دیابت و بیماری های قلبی و عروقی بسیار موثر است و سطح ایمنی بدن را بالا می برد.

خواص فیبر موجود در شلیل

این میوه فیبر بالایی دارد که سبب کاهش سرعت جذب برخی مواد مغذی به ویژه قندها می شود و مصرف آن در کنترل قند خون موثر است. به علت داشتن فیبر، چربی های بد خون را کاهش می دهد و آب مورد نیاز بدن را جبران می کند و در کاهش وزن بدن موثر است.


فواید پتاسیم موجود در شلیل

شلیل دارای پتاسیم است که موجب افزایش شادابی و تحرک در افراد است. فشار خون بالا را کنترل می کند و خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می دهد.


روش نگهداری از شلیل

این میوه لذیذ را می توان به مدت یک هفته در یخچال در یک کیسه فریزر، خوب و سالم نگهداری کرد. فراموش نکنید که هسته آن را نخورید زیرا دارای ماده ای با نام آمیگدالین است که در بدن تبدیل به یک قوی می شود که موجب بیماری شدید یا حتی مرگ می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/oAkQi
آیا شلیل چاق کننده است؟آیا شلیل دارای فیبر است؟چگونه باید از شلیل نگهداری کنم؟خواص خوردن شلیل چیست؟خواص درمانی شلیلخواص شلیلخواص شلیل چیست؟خواص مصرف شلیل چیست؟خوردن شلیل چه خواصی دارد؟خوردن شلیل چه فوایدی دارد؟خوردن شلیل چه مزایایی دارد؟درمان فشار خونروش نگهداری صحیح از شلیلشلیلشلیل دارای چه مواد مغذی می باشد؟شلیل دارای چه ویتامین هایی می باشد؟شلیل و خواص آنشلیل و فواید آنشلیل و مزایای آکفریز کردن شلیلفواید خوردن شلیلفواید خوردن شلیل چیست؟فواید درمانی شلیلفواید شلیلفواید شلیل چیست؟فواید مصرف شلیل چیست؟مزایای خوردن شلیلمزایای خوردن شلیل چیست؟مزایای شلیلمزایای مصرف شلیلمزایای مصرف شلیل چیست؟مصرف شلیل چه خواصی دارد؟مصرف شلیل چه فوایدی دارد؟مصرف شلیل چه مزایایی دارد؟مواد غذایی درمان کننده فشار خونمواد غذایی کنترل کننده قند خونمواد غذایی مفید برای فشار خونمواد غذایی مفید برای قند خونمیوه لاغر کنندهمیوه های کاهش دهنده وزنمیوه های لاغر کنندهمیوه های مفید برای فشار خونمیوه های مفید برای قند خونمیوه های مفید برای کاهش وزننگهداری از شلیلویتامین های شلیل چیست؟
Comments (0)
Add Comment