بهترین سن برای بارداری چه زمانی است؟

بهترین و مناسب ترین سن برای بارداری بی خطر

بهترین سن برای بچه دار شدن زوجین

زود بچه دار شدن و دیر بچه دار شدن هر کدام خطرات مختص به خود را دارد، پس بهتر است در بهترین سن بچه دار شوید. البته اگر ازدواج شما در سن بالایی صورت گرفته است، باید حتما تحت نظر پزشک متخصص باردار شوید. در این مقاله گروه پروجیم درباره بهترین سن برای بارداری در زوج ها اطلاعاتی را ارائه خواهد داد.

سن مناسب بارداری

بسیاری از افراد در سن مناسب ازدواج کرده اند، اما از بچه دار شدن خودداری می کنند. خیلی ها هم به علت شرایط مالی، موقعیت شغلی، تحصیلات و … دیر ازدواج می کنند. این افراد امکان دارد در آینده برای باردارشدن با مشکل روبرو شوند. این امر صحیح است که مشکلات اقتصادی و سایر مسائل بچه دار شدن را دشوار کرده است، اما به این مسئله نیز توجه کنید که هر چقدر دیرتر بارداری شوید امکان دارد با نازایی یا خطرات بارداری روبرو شوید.

بهترین سن برای بارداری خانم ها

  • با توجه به تحقیقات انجام شده سن مناسب برای بارداری خانم ها بین ۲۴ تا ۲۵ سالگی است. در این سالها امکان باروری افزایش و  سیکل های بدون تخم گذاری کم تر می شود. در این سنین وضعیت روحی، عاطفی و اجتماعی برای بچه دار شدن نیز بهتر است.
  • همانطور که میدانید در زمان های قدیم سقط اولین فرزند بسیار زیاد بوده است و این به دلیل سن پایین مادر بین پانزده تا شانزده سالگی بوده است.
  • طبق اطلاعات بدست آمده بارداری در سنین کمتر از بیست سالگی باعث افزایش زایمان زودرس، سقط جنین و وزن ناقص کودک می شود. از طرفی دیگر در این سنین، خانم ها آمادگی لازم از نظر روحی و روانی برای مادر شدن را ندارند.
  • از عوارض بارداری در سنین زیر ۲۰ سالگی میتوان به زایمان زودرس، فشارخون بالای مادر، بروز کم‌خونی در مادر، مرگ مادر، مرگ جنین و رشد ناکافی جنین داخل رحم اشاره کرد.
  • همچنین بارداری زنان بالای ۳۵ سال هم برای خود جنین و هم برای مادر خطرناک است و در کنار آن در این سن احتمال باروری بسیار کاهش می یابد.

بهترین سن بچه دار شدن آقایان

  • این نتیجه ثابت نشده است، اما بنا به گفته محققان بسیاری از مردانی که در سنین بیشتر از ۵۵ سال دارای فرزند می شوند، فرزند آنها سندرم داون دارند.
  • بهترین سن برای بچه دار شدن در مردان بین سنین ۲۰ تا ۳۰ سالگی است. البته در مردان تا کمتر از ۴۰ سالگی هم باروری مشکل زیادی ندارد.
  • در سنین بالا تا حدودی قدرت باروری کاهش می یابد ولی اغلب تا پایان عمر آقایان اسپرم دارند و میتوانند بچه دار شوند.

مهم ترین نکات برای انتخاب سن بارداری :
  • درست است که ما در این بخش بهترین سن بارداری را به شما اعلام کردیم، اما باید مطلع باشید که موارد دیگر نیز میتواند این سن را کمتر یا بیشتر کنند.
  • به عنوان مثال تغذیه و ورزش در بارداری بهتر خانم ها و آقایان بسیار موثر است و سن بارداری را در آنها بالا میبرد.
  • همچنین روحیه مناسب هم در سن بارداری تاثیر گذار است.
  • به طور کلی اگر  زنی از اول زندگی خود به شیوه صحیح تغذیه کرده باشد، بهترین سن بارداری وی بین ۲۵ تا ۲۹ سالگی است.
  • اما بعضی از زنان دوران بارداری سالم را در اوایل ۳۰ سالگی می دانند؛ چرا که این زنان بیشتر به شغل خود اهمیت می دهند.در صورتی که زنی در سنین ۳۰ تا ۴۰ سالگی باردار شود ممکن است عوارضی مثل دیابت و فشار خون بالا در وی دیده شود که این عوارض در مادران کمتر از ۳۰ سال، کمتر مشاهده می شود.
  • بنابراین بهترین سن بارداری ۲۴ تا ۲۵ در زنان و مردان است که هم هر دو از نظر جنسی قوی هستند، هم روحیه بچه داری و تربیت فرزند را دارند.
لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/jf4fV
بهترین سن بارداریبهترین سن بچه دار شدن برای زوجین چه زمانی استبهترین سن بچه دار شدن برای زوجین چه سنی استبهترین سن بچه دار شدن برای زوجین چه سنینی استبهترین سن بچه دار شدن برای زوجین چه موقع استبهترین سن بچه دار شدن برای زوجین کی استبهترین سن برای بارداری چه زمانی استبهترین سن برای بارداری شدن چه زمانی استبهترین سن برای بارداری شدن چه موقعی استبهترین سن برای بارداری شدن کی استبهترین سن حاملگیسن خوب برای بارداری کی استسن مناسب برای باردار شدنسن مناسب برای باردار شدن چه زمانی استسن مناسب برای باردار شدن چه سنی استسن مناسب برای باردار شدن چه موقع استسن مناسب برای باردار شدن کی استسن مناسب برای بارداری کی استسن مناسب برای حاملگی چه زمانی استسن مناسب برای حاملگی چه سنی استسن مناسب برای حاملگی خانم ها چه زمانی استسن مناسب برای حاملگی زنان چه زمانی استسن مناسب برای حاملگی زنان چه سنی استسن مناسب برای حاملگی زنان چه موقعی استسن مناسب برای حاملگی کی استسنین مناسب برای بارداری در خانم ها و آقایانمناسب ترین سن بارداریمناسب ترین سن حاملگی
Comments (0)
Add Comment