تنگی نفس حاصل از کار با مواد شوینده را چگونه از بین ببریم؟!

تنگی نفس مراحلی ساده و کارساز جهت از بین بردن تنگی نفس را بشناسید

چگونه تنگی نفس را بلافاصله درمان کنیم؟!

در هنگام نزدیک شدن سال نو و نو شدن همه چیز، به رسم همیشگی ما هم شروع به خانه تکانی می کنیم. البته که این کار برای بعضی افراد دردسرهایی نیز دارد. امروزه چندین مدل از مواد شوینده و پاک کننده برای خانه تکانی و تمیز کردن خانه در بازار وجود دارد. اما بعضی از آنها در هنگام تماس با پوست و ریه عوارضی را به وجود می آورند. این محصولات دارای بخارات و گازهای شیمیایی هستند که به ریه شما رسیده و باعث تنگی نفس خواهند شد. در این مواقع سطح اکسیژن خون در فرد به شدت کم شده و اگر به سرعت اکسیژن به فرد نرسد، بعد از گذشت چهار دقیقه سلول های مغزی شروع به تخریب برگشت ناپذیر می کنند. با پروجیم همراه باشید تا در ادامه این مطلب روش هایی که بلافاصله باعث از بین بردن تنگی نفس می شود را توضیح دهیم.

علائم تنگی نفس

از علائم تنگی نفس و افت سطح اکسیژن خون میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تند شدن تنفس
  • احساس عطش برای دریافت هوا
  • استفراغ
  • سردرد
  • گیج و منگ شدن
  • حالات تهاجمی و تغییر رنگ پوست به آبی و خاکستری

اقدامات اولیه برای رفع تنگی نفس

  • اول از همه راه های ورودی هوا مانند در و پنجره را باز کنید. اگر امکان این کار را ندارید، در پشت مصدوم قرار بگیرید و او را از زیر بازوها کشیده و به محیط باز ببرید. از این طریق فرد می تواند اکسیژن کافی دریافت کند.
  • به هیچ عنوان افرادی که دچار مشکلات تنفسی شده اند را به صورت طاق باز نخوابانید. زیرا طاق باز خوابیدن این افراد باعث افزایش مقدار فشار بر قفسه سینه او و شدیدتر شدن وخامت حالش خواهد می شود. در این مرحله فرد را پشت به یک تکیه گاه به صورت حالت نیمه نشسته قرار دهید. سپس سر او را کمی به عقب متمایل کنید تا از این طریق مجرای تنفسی  وی باز بماند. این راه بهترین روش برای کمک به فردی است که دچار تنگی نفس شده است.
  • در این زمان به دلیل اینکه فرد گازها و بخارات سمی را استنشاق کرده است، دچار استرس و اضطراب است و تند نفس می کشد. پس شما هم نباید مضطرب شوید و باید آرامش خود را حفظ کرده و به او کمک کنید. او را در این حالت تشویق کنید که نفس های عمیق بکشد و در هر تنفس، اکسیژن را چند ثانیه دورن ریه خود نگه دارد(از نفس های تند و کوتاه جداً خودداری کند).
  • همچنین اگر فردی که دچار تنگی نفس شده است، بیهوش شد و یا حال او بسیار بدتر شد، سریعاً با اورژانس تماس بگیرید(شماره اورژانس ۱۱۵ می باشد).

در انتها به شما پیشنهاد می کنیم در این روزهای آخر سال و نزدیک به عید نوروز، تا حد امکان از مواد شوینده وشیمیایی ( به خصوص پاک کننده های قوی مانند سفید کننده) کمتر استفاده کنید تا با سلامت و آرامش بیشتری به پیشواز سال جدید بروید.

لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/iLmhp
از بین بردن تنگی نفساز بین بردن نفس تنگیاقدامات لازم برای تنگی نفستنگی نفسخانه تکانیدرمان تنگی نفسدرمان نفس تنگیدرمان های تنگی نفسدرمان های نفس تنگیرفع تنگی نفسرفع نفس تنگیروش های درمان تنگی نفسسخت نفس کشیدنعلائم تنگی نفسعلائم نفس تنگیکمک اطرافیان برای تنگی نفسمضرات مواد شویندهمضرات مواد شیمیاییمواد شیمیایی و نفس تنگینشانه تنگی نفسنشانه نفس تنگینشانه های تنگی نفسنشانه های نفس تنگینفس تنگینفس کشیدن
Comments (0)
Add Comment