ترفند هایی برای پاک کردن صحیح ماهی و طبخ آسان آن

بدون دردسر ماهی را پاک کنید و آن را صحیح و آسان را طبخ نمایید

خیلی از افراد با پاک کردن، بوی نامطبوع ماهی و پختن آن مشکل دارند و تمایل دارند از خوردن آن دست بکشند. گروه پروجیم در این مطلب نکات کاربردی را بیان خواهد کرد که به وسیله آنها راحت تر می توانید آن را پاک کرده و همچنین از بوی ناخوشایند آن خلاص شوید.

لیز خوردن در دست :

برای اینکه ماهی در زمان تمیز کردن آن از دست شما سُر نخورد، مقداری نمک روی تخته ای که زیر آن قرار داده اید بپاشید و سپس ماهی را بر روی آن بگذارید. با این روش ماهی به نمک می چسبد و بدون اینکه از دست شما سر بخورد، می توانید آن را پاک کنید.


جلوگیری از پخش شدن پولک :

در زمان پاک کردن، برای جلوگیری از پراکنده شدن پولک های آن به اطراف، آن را درون ظرفی بزرگ و پُر از آب قرار دهید و فلس های آن را داخل آب، از بدنش جدا کنید.


از بین بردن بوی ناخوشایند آن از دست :

برای از بین بردن کامل بوی آن از دست های خود، دست هایتان را با محلول سرکه و آب یا آب و نمک به خوبی بشویید.

پیشگیری از متلاشی شدن ماهی آب پز شده:

اگر ماهی آبپز درست می کنید، ولی با این مشکل روبرو هستید که در زمان پختن در آب متلاشی می شود، برای پیشگیری از این متلاشی شدن آن میتوانید مقدار کمی سرکه در آب جوش ریخته و ماهی را در آن آب پز کنید.


از بین بردن یخ آن

هیچ گاه برای ذوب کردن یخ ماهی آن را داخل آب قرار ندهید. برای آب کردن یخ آن بهتر است آن را داخل شیر قرار دهید. شیر مزه یخ زدگی آن را می گیرد و طعم دلپذیری به آن می دهد. با این روش همه فکر می کنند، کاملاً تازه است.


گیر کردن تیغ در گلو :

اگر تیغ ماهی در گلوی شما گیر کرد، مقداری سیب زمینی پخته یا تکه ای نان خمیر بخورید. برای کاهش دادن درد و ناراحتی ناشی از گیر کردن تیغ آن در گلو، یک لیمو ترش را از وسط نصف کنید و سپس به آرامی آب لیمو را مک بزنید. این کار باعث نرم شدن تیغ آن می شود و زودتر می توانید احساس راحتی کنید.

لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/PaEya
آموزش آب کردن یخ ماهیآموزش آب کردن یخ ماهی یخ زدهآموزش از بین بردن یخ ماهیآموزش پاک کردن ماهیآموزش تمیز کردن ماهیآموزش طبخ ماهیآموزش طبخ ماهی بدون بوآموزش طبخ ماهی یخ زدهاز بین بردن بوی بد ماهیاز بین بردن بوی ماهیاز بین بردن بوی ماهی از دستاز بین بردن بوی ماهی در زمان پختناز بین بردن بوی ماهی در زمان طبخاز بین بردن بوی ماهی در هنگام پختنپاک کردن بوی ماهی از دستپاک کردن ماهی یخ زدهپیشگیری از متلاشی شدن ماهی آب پزپیشگیری از متلاشی شدن ماهی آب پز شدهجلوگیری از پخش شدن پولک ماهیجلوگیری از متلاشی شدن ماهی آب پزجلوگیری از متلاشی شدن ماهی آب پز شدهچگونه بوی بد ماهی را از دست پاک کنیمچگونه بوی ماهی را از دست پاک کنیمدرمان گیر کردن تیغ ماهی در گلودستور طبخ ماهی آب پزروش آب کردن ماهی یخ زدهروش آب کردن یخ ماهیروش از بین بردن بوی ماهی از دستروش از بین بردن یخ ماهیروش پاک کردن بوی ماهی از دستروش پاک کردن ماهیروش تمیز کردن ماهیروش جلوگیری از پخش شدن پولک ماهیروش در آوردن تیغ ماهی از گلوروش درست کردن ماهی آب پزروش طبخ ماهیروش طبخ ماهی آب پزروش طبخ ماهی یخ زدهطبخ ماهیطبخ ماهی یخ زدهطریقه آب کردن یخ ماهیطریقه از بین بردن بوی ماهی از دستطریقه پاک کردن ماهیگیر کردن تیغ ماهی در گلوماهی یخ زدهنحوه آب کردن ماهی یخ زدهنحوه آب کردن یخ ماهینحوه از بین بردن بوی ماهی از دستنحوه از بین بردن یخ ماهینحوه پاک کردن بوی ماهی از دستنحوه پاک کردن ماهینحوه پاک کزدن بوی ماهی از دستنحوه تمیز کردن ماهینحوه جلوگیری از پخش شدن پولک ماهی
Comments (0)
Add Comment