آداب و معاشرت در اولین برخورد باید چگونه باشد؟(بخش اول)

اولین قرار ملاقات می تواند موجب شکل گیری یک رابطه خوب و یا عدم شکل گیری آن شود. با ما در این مطلب همراه باشید تا اصول صحیح آداب و معاشرت را در اولین برخورد برای شما بیان کنیم.

آداب و معاشرت در اولین برخورد باید چگونه باشد؟

از آنجایی که اولین برخورد مهم و تاثیر گذارتر است و همیشه در ذهن باقی می ماند و گاهی اوقات می تواند موجب شکل گیری یک رابطه خوب و یا عدم تمایل به ادامه ی یک رابطه باشد، لازم است نکات ریز و مهمی رعایت شود. واقعیت این است که ذهن در طول اولین برخورد، مدام مشغول ارزیابی و بررسی طرف مقابل برای تصمیم گیری درباره ی ادامه ارتباط است. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می شود.


آراستگی ظاهر

  • به ظاهر خود توجه کنید. لازم نیست حتما لباس های نو و گرانی بپوشید، می توانید از همان لباس های قدیمی تان به شکل مناسب استفاده کنید. آن ها را بشویید، اتو کنید و مرتب و آراسته و با بوی خوش به اولین ملاقات خود بروید.
  • ظاهر به هم ریخته و نامرتب اثر مخربی در ذهن طرف مقابل به جا می گذارد.حتی اگر گران ترین لباس ها را به تن داشته باشید.

اعتماد به نفس

  • به هنگام اولین برخورد، سر خود را بالا بگیرید و با فکر این که فرد فروتن و افتاده ای هستید، سرتان را پایین نیندازید. چرا که تاثیر منفی در مخاطب تان به جا می گذارد و این پیام را به او منتقل می کند که اعتماد به نفس ندارید.
  • اعتماد به نفس موجب احترام می شود. انسان ها علاقه دارند با کسی معاشرت کنند که به خودشان مطمئن هستند. زیرا می توانند به آنها اعتماد کنند.
  • حتی اگر اعتماد به نفس کافی هم ندارید، تظاهر به داشتن آن بکنید. سعی کنید فشار ها و استرس خود را از بین ببرید و مانند یک شخص با اعتماد به نفس به نظر برسید.
  • واضح و با صدای رسا صحبت کنید، تماس چشمی برقرار کنید و اجازه ندهید مخاطبتان متوجه غوغای درون تان شود.

تایید شخصیت مخاطب

  • به هنگام گفتگو با مخاطب خود، به ویژگی های شخصیتی او توجه کنید و اگر ویژگی خوبی در او یافتید صادقانه و بدون زیاده روی آن را تایید کنید.

برای خواندن ادامه این مطلب به بخش دوم مراجعه کنید(بر روی کلمه “بخش دوم” کلیک کنید).

لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/sdsqL
آداب و معاشرت در اولین برخورد باید چگونه باشد؟آداب و معاشرت در اولین قراراولین قرار زوجیناولین قرار ملاقاتبرخورد در اولین قرار ملاقاتبرخورد صحیح در اولین قراردر اولین برخورد با طرف مقابل باید چگونه باشم؟در اولین برخورد باید راجع به چه مسائلی صحبت شود؟در اولین قرار باید چطور صحبت کنیم؟در اولین قرار باید چه کارهایی انجام دهم؟در بر خورد اول باید چطور باشیم؟در برخورد اول باید چطور باشم؟در برخورد اول باید چگونه رفتار کنم؟در برخورد اول باید چگونه صحبت کنم؟در قرار اول باید چگونه باشم؟در قرار اول باید چه صحبت هایی کنم؟رفتار درست در اولین قراررفتار درست در قرار اولصحبت کردن اولین قرار ملاقاتصحبت کردن در اولین قرارصحبت کردن در اولین ملاقاتصحبت کردن در قرار اولظاهر در قرار اولقرار اولقرار اول زوجینلباس در اولین قرار ملاقاتنحوه پوشش در اولین قرارنحوه پوشش در اولین قرار ملاقات
Comments (0)
Add Comment