چگونه می توان درد زایمان و کمر درد بعد از آن را کاهش داد؟

روش هایی که قبل از زایمان به شما کمک می کنند که در زمان زایمان خود درد کمتری تجربه کنید و بعد از زایمان نیز کمر درد خود را تسکین دهید

درد زایمان

اگر خواهان آن هستید که در زمان زایمان درد و رنج کمتری را تجربه کنید مطلب زیر را حتما بخوانید. بهتر است قبل از فرا رسیدن زمان موعود برای کاهش درد زایمان خود از روش های زیر کمک بگیرید:

  • برای بهبود و کاهش درد زایمان بایستی برگ‌ بوی خشک را نرم و آرام بسایید. به میزان ۲ الی ۳ قاشق سوپ ‌خوری از برگ بوی ساییده شده را با مقداری روغن زیتون مخلوط کنید تا خمیری شکل شود. سپس قبل از زایمان این خمیر را بر روی پارچه ‌ای پهن کنید و آن را روی ناف بگذارید.
  • اگر می‌خواهید زایمان آسان و راحتی را تجربه کنید و سختی و درد زیادی را متحمل نشوید، باید در ماه ‌های اخر و نزدیک به زایمان خود از آب جوشانده‌ کاسنی، عرق کاسنی، رازیانه، شوید، نارنج، آب زردک یا آب جوشانده‌ تخم زردک میل نمایید.
  • کف دریای ساییده شده را با مقداری آب مخلوط کنید تا خمیری شکل شود واین خمیر را روی پارچه ‌ای بمالید و پارچه را به ران‌های خود ببندید.
  • بعد از هنگام درد، ۱۰ گرم پوست خیار خشک یا ۱۰۰ گرم پوست خیار تازه را دم کنید و آب آن را میل کنید.
  • سرگین خشک گربه‌ سیاه را زیر خود دود کنید.
  • گشنیز تازه را با ریشه‌ها بکوبید و بر روی پارچه قرار دهید و به ران های خود ببندید.

زمان زایمان

مدت توقف طفل از روز انعقاد نطفه تا روز آخر که رحم، طفل را قبول نخواهد کرد و جواب خواهد داد، ۹ ماه و ۹ روز و ۹ ساعت و ۹ دقیقه و ۹ ثانیه است که حد اعلاء تکمیل طفل می‌باشد. ضمناً تخمدان هرچه قوی تر باشد نوزاد دیرتر خارج می‌شود و اگر ضعیف ‌تر باشد، زودتر.

  • لازم به ذکر است که افردای که از گوشت شتر استفاده می‌کنند دیرزا می‌شوند.
  • بارداری از ماه هشتم که می گذرد، در بعضی مواقع دل ناگهان درد می‌گیرد و رها می‌کند (کوره درد) و در بعضی مزاج‌ها این درد تکرار می‌شود.
  • اما دردهای آخر که درد واقعی است به صورتی است که فرد حامله از شدت سنگینی قادر به حرکت نمی باشد و به هیجان و پیچ‌ و وا‌پیچ می‌افتد.
  • در این زمان او سردردگم می شود، می‌ایستد، می‌نشیند، راه می‌رود، از شدت درد بر روی زانو و ران‌های خود چنگ می‌زند و دور خود مدام در حرکت است. در این شرایط فرد باردار باید تشخیص دهد که زمان زایمان او فرا رسیده است و فرزندش قصد دارد هرچه سریعتر پا به این دنیا بگذارد.

کمر درد زن تازه‌زا

  • برای بهبود و کاهش کمر درد فردی که ه تازگی زایمان کرده است، بایستی مغز قرص کمر را نرم بسایید، بعد با زرده‌ تخم‌مرغ، کمی زردچوبه و چند عدد خرمای له‌ شده، مخلوط کنید و به کمر او ببندید.
  • گل بومادران و گل بابونه‌ شیرازی را با یکدیگر بپزید و بر کمر ضماد کنید.
  • مومیایی یا جوهر گنه‌ گنه را با روغن بادام تلخ مخلوط کنید و بر کمر بمالید.
لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/wTfgD
با چه روش هایی باید کمر درد بعد از زایمان را درمان کنمبا چه روش هایی می توان در زایمان را کمتر کردبا چه روش هایی می توان درد زایمان را کاهش دادبا چه روش هایی می توان درد زایمان را کمتر کردبا چه روش هایی می توان کمر درد بارداری را کاهش دادبا چه روش هایی می توان کمر درد بعد از زایمان را درمان کنمبا کدام روش ها می توان درد زایمان را کاهش دادبا کدام روش ها می توان درد زایمان را کم کردبا کدام روش ها می توان درد زایمان را کمتر کردچطور باید درد کمر بعد از زایمان را کم کنمچطور باید کمر درد بعد از زایمان را درمان کنمچطور می توان درد زایمان را کاهش دادچظور می توانم زمان زایمان را تشخیص دهمچگونه می توان درد زایمان را کاهش دادچگونه می توان درد زایمان را کمتر کردچگونه می توان زمان زایمان را تعیین کردچگونه می توان کمر درد بعد از زایمان را درمان کردچگونه می توانم زمان زایمان را تشخیص دهمچه چیز هایی بخوریم تا در زمان زایمان در کمتری داشته باشیمچه مواد غذایی بخوریم تا در زمان زایمان در کمتری داشته باشیمدرد زایماندرمان کمر درددرمان کمر درد بعد از زایماندرمان کمر درد پس از زایمانروش صحیح زایمانروش کاهنده درد زایمانروش های تعیین زمان زایمانروش های خانگی درمان کمر دردروش های خانگی درمان کمر درد بارداریروش های خانگی درمان کمر درد بارداری چیستروش های خانگی درمان کمر درد حاملگیروش های خانگی درمان کمر درد حاملگی چیستروش های درمان کمر درد بعد از زایمان چیستروش های درمان کمر درد پس از زایمان چیستروش های کاهش درد زایمانروش های کاهش دهنده درد زایمانروش های کاهش دهنده درد زایمان چیستروش های کمتر کردن درد زایمانروش های کنترل درد زایمانروش هایی که باعث کاهش درد زایمان می شوندروش هایی که درد زایمان را کمتر می کنندزایمانزمان زایمانکاهش درد زایمانکمر درد بعد از زایمانکمر درد پس از زایمانکمر درد زن تازه زامشکلات بعد از زایمانمشکلات بعد از زایمان چیستمواد غذایی کاهش دهنده درد زایمان
Comments (0)
Add Comment