نوع پارچه و جنس پارچه متناسب با انواع لباس چیست؟

انواع پارچه ها و کاربرد هرکدام در لباس ها را بشناسید

جنس پارچه کشمیر

جنس پارچه کشمیر به گونه ای است که بسیار اشرافی به نظر می رسد، اما همراه با جین و یا دامن های کم قیمت و ساده تیز بسیار شیک و زیبا جلوه خواهد کرد و هرچه آن را بشویید نرم تر خواهد شد(این پارچه را با شامپو بشویید). اگر قیمت کشمیر برایتان گران است از کشمیر هایی تهیه کنید که خالص نیستند.

پشم سبک

از این پارچه می توان برای تمام سال به جز یکی دو ماه استفاده کرد. لباس هایی که با این پارچه دوخته می شوند بسیار زیبا به تن می نشینند و با هر پارچه ی دیگری که تصور کنید هماهنگی زیبایی به وجود می آورند.

پارچه ژرسه

انواعی را خریداری کنید که وزن بیشتری دارند تا برازنده تر به نظر برسید. هنگام دوخت به اندازه ها توجه کنید تا لباس به بدنتان نچسبد.

لاکرا

این پارچه کمک می کند تا بباس شکیل تر جلوه کند.

پارچه های بدن نما

برای انتخاب این پارچه ها از نوعی که دارای آستری هستند بهره بگیرید.

جیر و چرم

در این نوع پارچه به دنبال اقلام نرم تر و صاف تر باشید.

پارچه های لمه و گلدوزی شده

با مخلوط کردن این پارچه ها با پارچه های ساده می توان لباس های زوز تهیه کرد و ترکیبی از آن با پارچه های ظریف و حاشیه دوزی برای لباس شب فوق العاده است.

پارچه جین

جنس پارچه جین به گونه ای است که به راحتی با انواع لباس ها به خصوص لباس های اسپورت  هماهنگ می شود. البته استفاده از جین های پر رنگ تر مناسب تر است. زیرا از آن می توان مانند لباس های مشکی استفاده ی زیادی برد. جین های پر رنگ تر از انواع کم رنگ آن، رسمی تر است.

پارچه نایلونی

نگران چروک خوردن آن نباشید. همه ی پارچه های نایلونی روی بدن چین می خورند و این جزئی از بافت و ظاهر آنهاست. اگر به راستی از چین خوردن پارچه ناراحت هستید، آهارهای سنگین میتواند چروک ها را در خود بپوشاند.

لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/JZa6C
آستریآستری لباسانواع پارچهانواع پارچه هابررسی جنس پارچه هاپارچهپارچه بدن نماپارچه برای دوخت لباسپارچه برای مهمانیپارچه بلوزپارچه پیراهنپارچه پیراهن مجلسیپارچه جنس خوبپارچه جیرپارچه جینپارچه چرمپارچه کشمیرپارچه گلدوزی شدهپارچه لاکراپارچه لباسپارچه لمهپارچه مجلسیپارچه نایلونیپازچه ژرسهجنس آستریجنس پارچهجنس پارچه برای پیراهنجنس پارچه برای لباس مجلسیجنس پارچه بلوزجنس پارچه پیراهنجنس پارچه جیرجنس پارچه شومیزجنس پارچه مناسب لباسجنس پارچه مهمانیجنس خوب پارچهجیر برای لباسچرم برای فصلچرم برای لباسدوخت انواع لباسدوخت لباسشناخت جنس پارچهکاربرد آستریکاربرد چرم در لباسکشمیر برای لباسلباس مجلسینوع پارچه
Comments (0)
Add Comment