تعادل رنگ های زیبای دکوراسیون منزل در آرامش روحی

تاثیر رنگ ها دکوراسیون منزل و روحیه شما

689
  • روانشناسی رنگ ها در دکوراسیون منزل

استفاده از رنگ های مختلف در دکوراسیون خانه موجب انتقال احساسات مختلف به فرد می شود. هر رنگ تاثیر فیزیکی و روحی خاصی را بر روی بیننده می گذارد و افراد واکنش های متفاوتی نسبت به رنگ های مختلف از خود نشان می دهند.رنگ دکوراسیون

رنگ دکوراسیون

ترکیب درست و زیبای رنگ ها تاثیر زیادی در دکوراسیون منزل و زیبایی آن خواهد داشت. هر رنگ تاثیرات روانی ویژه ای را روی روحیه افراد می گذارد. در طراحی دکوراسیون منزل، انتخاب رنگ برای دیوارها، سقف و وسایل منزل از لحاظ روان شناسی بسیار مهم است. زیبایی و تاثیر روانی از فاکتورهای مهم در انتخاب رنگ برای وسایل منزل و بخش ها مختلف آن است و هر رنگ نشانه ای را به منزل شما می دهد. در این جا تعدادی از رنگ ها را برای دکوراسیون منزل بررسی می کنیم و تاثیر هر رنگ را بر روحیه افراد بیان می کنیم.


  • دکوراسیون منزل با رنگ آبی

    ترکیب رنگ آبی با رنگ زرد بسیار جذاب خواهد شد و در ترکیب با رنگ صورتی کم رنگ، سبز نعنایی و آبی کم رنگ تر آرامش خوبی را برای اتاق کودکان فراهم می کند. آبی محیطی محافظه کارانه و متعادل ایجاد می کند و برای قسمت های پذیرش مناسب است. آبی بیشتر زمانی استفاده می شود که به تنهایی به صورت طیف و سایه های مختلف باشد که محیطی آرام، ایده ال و آسمانی ایجاد خواهد کرد که بیشتر برای اتاق خواب و سرویس بهداشتی مناسب است.
    آبی سرد نشان دهنده آرامش و نشانه ذکاوت است. آبی موجب کاهش فشارخون، کاهش میزان تنفس، ایجاد محیطی بی سرو صدا، عدالت و انصاف می شود. این رنگ حس محافظه کارانه و مسئولیت پذیری را افزایش می دهد و باعث احساس رفاه، ظرافت، تازگی، تحت نفوذ در آوردن و قطعیت می شود.

    دکوراسیون آّی


  • دکوراسیون منزل با رنگ بنفش

    رنگ بنفش کمتر در دکوراسیون داخلی دیده می شود و به خاطر آرامش و ملایم بودن برای اتاق خواب دخترها مناسب است. این رنگ برای محیط های کار و آموزشی مناسب است و اگر در کنار رنگ زرد قرار گیرد حس قوی و جذابی ایجاد خواهد کرد. اگر از این رنگ در روکش مبلمان استفاده کنید خیره کننده و جذاب خواهد بود. بنفش آرام بخش، سلطنتی و باشکوه است و باعث کاهش فشارخون و کم کردن ترشح غدد بسیار فعال می شود.

دکوراسیون خانگی بنفش


  • دکوراسیون منزل با رنگ نارنجی

    رنگ نارنجی رنگی مناسب برای منزل افراد سالمند و پیر است و در موسسات نگهداری از سالمندان بیشتر از این رنگ استفاده می شود. این رنگ با خاصیت ضد افسردگی که دارد کج خلقی و زودرنجی را کم می کند و برای اجتماعات مناسب است زیرا این برای بهبود رفتارهای اجتماعی مناسب است. رنگ نارنجی رنگی شاد و سرگرم کننده است و برای داشتن روحیه مناسب بهتر است از این رنگ در دکوراسیون منزلمان استفاده کنیم.

دکوراسیون داخلی نارنجی


  • دکوراسیون منزل با رنگ صورتی

    دکوراسیون داخلی

    بسیاری از افراد به رنگ صورتی علاقه دارند اما آن را برای دکوراسیون منزل شان نمی پسندند. صورتی رنگی آرام بخش است و رنگ تند آن احساسات را برانگیخته می کند و بیشتر مورد پسند دختر بچه هاست. صورتی اگر با قهوه ای شکلاتی ترکیب شود بسیار جذاب خواهد شد و حس صمیمیت به وجود می آورد. اما آقایان از این رنگ لذت نمی برند و از قرار گرفتن در یک فضای صورتی احساس ناخوشایندی دارند، بهتر است قبل از انتخاب این رنگ در دکوراسیون منزل با همسرتان مشورت کنید. صورتی رنگی گرم، آرام بخش، احساسی، تسکین دهنده و تجملاتی است و باعث تضعیف عضلات، شیرین کامی و شوخ طبعی می شود. این رنگ محافظت و صمیمیت را به شما القا می کند.


  • دکوراسیون منزل با رنگ سبز
    دکوراسیون سبز

    رنگ سبز برای دکوراسیون منزل بسیار زیبا است. این رنگ با تمام رنگ ها ترکیب می شود و ظاهر فوق العاده ای می گیرد. این رنگ به دلیل آرامش بخش بودن برای اتاق خواب و سرویس بهداشتی مناسب است. اگر این رنگ در کنار رنگ بنفش و نقره ای قرا رگیرد احساس رفا و غنی بودن به شخص می دهد. رنگ سبز رنگ پوست را خوب منعکس نمی کند و به همین دلیل در سالن های آرایشی وبوتیک ها و فروشگاه ها استفاده نکنید. سبز بهتر است با صورتی پررنگ، زرشکی، آبی روشن، زرد و بنفش ترکیب شود.رنگ سبز آرامش، آسایش، رفع خستگی، اعتدال، امنیت و آرامش اعصاب را به دنبال دارد و نشانه ثروت، رشد، همدردی، حیات و غبطه خوردن است. سبز اجتماعی بودن، مرسوم بودن، سنت، ظرافت، عادی و گران بودن را به شما القا می کند.


  • دکوراسیون منزل با رنگ قهوه ای

    رنگ قهوه ای همیشه مد است و در اکثر دکوراسیون های منزل مورد استفاده قرار می گیرد. این رنگ اگر با رنگ های زرد، سفد و صورتی چرک ترکیب شود ثبات و آرامش را می رساند. اکثر چوب ها و مبلمان رنگ قهوه ای دارد و رنگ طبیعی قهوه ای زمانی است که قهوه ای کنار صورتی چرک قرار گیرد و زیبایی خیره کننده ای خواهد داشت. رنگ قهوه ای آسایش، خونسردی، گرمی و پایداری را می رساند و نشانه آرامش، محافظه کار بودن، هوش، زمین و طبیعت خاکی است.

دکوراسیون داخلی قهوه ای


  • دکوراسیون منزل با رنگ مشکی

    ژاپنی ها در دکوراسیون منزل شان بیشتر از رنگ مشکی استفاده می کنند. این رنگ اگر با قرمز ترکیب شود زیبایی خاصی خواهد داشت. این رنگ به دلیل خنثی بودن با هر رنگی ترکیب خواهد شد و اگر می خواهید چیزی را بی توجه نشان دهید از مشکی مات استفاده کنید. مشکی اگر با رنگ های متالیک نقره ای، طلایی، مسی و برنج ترکیب شود جلوه ی بی نظیری خواهد داشت. این رنگ برای کف پوش منزل مناسب است و ظاهر زیبایی به آشپزخانه می دهد. از رنگ سیاه و سفید به صورت کاشی در سرویس بهداشتی استفاده کنید تا با تضادی که این دو رنگ ایجاد می کنند فضای کوچک را بزرگ تر نشان دهند. رنگ مشکی بیشتر در چراغ ها، دستگیره های در به عنوان یک رنگ خنثی که طرح های اطراف خود را به خوبی جلوه می دهد، استفاده می شود.
    رنگ مشکی نشانه شان و مقام، برجسته بودن و قدرت است. این رنگ دراماتیک درعین حال گرانی، زیبایی، لاغری، خنثی بودن را القا می کند. البته از این رنگ برای ترس، وحشت و تهدید هم استفاده می شود و نشان دهنده سوگواری، بیماری، تاریکی، سردی و خستگی و راز است.

دکوراسیون داخلی سیاه و سفید


  • دکوراسیون منزل با رنگ زرد

    از رنگ زرد مایل به طلایی در اتاق ناهارخوری استفاده می شود که اشتها برانگیز است. کرم نباتی برای اتاق نوزاد مناسب است و رنگ شادی است. رنگ زرد برای اتاق نوجوانان مناسب است و رنگ مثبتی است که حافظه را تقویت می کند و به مطالعه کمک می کند. به کار بردن رنگ زرد در مغازه های کوچک حالت خوشامد گویی دارد و جلب نظر می کند اما بهتر است این رنگ را با سایر رنگ ها ترکیب کنید تا باعث تندمزاجی و بدخلقی در محیط نشود. آبی و زرد بهترین ترکیب رنگ است و زرد و سفید محیط را تمیز نشان خواهد داد. زرد رنگی درخشان، شادی آور، گیرا، اشتها آور، امیدوار کننده، خلاق، الهام بخش و نشانه استقبال است. این رنگ حافظه را تقویت می کند و موجب درون نگری می شود. این رنگ نشانه ارتباطات، مناظره و حکمت است و از طرفی خصومت و تبعیض را افزایش می دهد. پس بهتر است این رنگ را در دکوراسیون منزل با سایر رنگ ها ترکیب کنید.

     

دکوراسیون زرد رنگ


  • دکوراسیون منزل با رنگ قرمز

    استفاده از رنگ قرمز در دکوراسیون منزل نشانه جشن، جدید بودن و علاقه است. این رنگ هیجان انگیز است و احساس قدرت ایجاد می کند. قرمز در بسیاری از کشورهای آسیایی به عنوان رنگ خوش شانسی شناخته می شود. اگر در دکوراسیون منزل می خواهید از رنگ قرمز استفاده کنید بهتر است قرمز را به صورت پراکنده در منزل استفاده کنید. اگر دیوارها را قرمز کنید محیط بسته تر به نظر می رسد و حس صمیمیت ایجاد می شود. قرمز برای اتاق خواب مناسب نیست زیرا آرامش و خواب را کم می کند. در فضاهای تجاری از مبلماان قرمز چرمی با آویزهای قرمز و فضایی سفید استفاده می شود که هر کسی را واردار به تماشا می کند. رنگ قرمز در مرکز توجه است اما اگر نمی خواهید زیاد رمانتیک باشید از رنگ قرمز در بعضی از بخش های خانه استفاده کنید. این رنگ در محل آرایش و اتاق پرو مناسب است و در اتاق پذیرایی و ناهارخوری نیز بازخورد خوبی دارد. رنگ قرمز تیره اعتماد به نفس را افزایش می دهد و پرحرارت، رمانیتک و نشانه خطر و توقف است. قرمز باعث افزایش فشارخون، بالا رفتن تنفس، پرخاشگری و خشم و افزایش مقاومت می شود و رنگ پوست را خیلی خوب منعکس می کند. قرمز هیجان، نشاط، پیشرفت و قدرت و شجاعت شخص را نشان می دهد.

    دکوراسیون قرمز

لینک کوتاه مطلب : https://progym.ir/NlntS

ممکن است شما دوست داشته باشید بیشتر از نویسنده

نظرات